About: Sonda environmentální gramotnosti studentů přírodovědně a ekologicky zaměřených oborů na Pedagogické fakultě JU     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Příspěvek analyzuje výsledky sondy environmentální gramotnosti studentů prvního až třetího ročníku dvou bakalářských studijních oborů na katedře biologie Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity (PF JU) - Přírodopis se zaměřením na vzdělávání (PU) a Přírodovědná a ekologická výchova (PEV). Sonda je pilotním pokusem pro ověření možnosti testování některých aspektů environmentální gramotnosti pomocí indikátorů vycházejících z dokumentu Doporučené a očekávané výstupy (DOV) pro základní vzdělávání (Pastorová a kol., 2011a, 2011b). Odpovědi studentů byly zpracovány do kategorií: Vztah k přírodě, Zákonitosti, Proenvironmentální chování a Výzkumné dovednosti. V oblasti %22Výzkumné dovednosti%22 byl sledován zejména vliv tzv. badatelsky orientovaného vyučování ( BOV), které je v současné době na katedře biologie PF JU aktivně uplatňováno. Z analýzy výsledků je patrné, že studenti obou bakalářských oborů mají srovnatelnou úroveň environmentální gramotnosti. Zaznamenané rozdíly v oblastech %22Zákonitosti%22 a %22Výzkumné dovednosti%22 ve kterých si vedou lépe studenti PU reflektují odlišnosti v obsahu a zaměření studijních programů. Lepší výsledky studentů PU v oblasti %22Výzkumné dovednosti%22 jsou zřejmým přínosem badatelsky orientovaného vyučování (BOV), se kterým se studenti PU setkávají ve větší míře než studenti PEV. Sonda však také naznačila, že výsledky mohou být ovlivněny i některými dalšími intervenujícími faktory, jako je například absolvovaný typ střední školy.
  • Příspěvek analyzuje výsledky sondy environmentální gramotnosti studentů prvního až třetího ročníku dvou bakalářských studijních oborů na katedře biologie Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity (PF JU) - Přírodopis se zaměřením na vzdělávání (PU) a Přírodovědná a ekologická výchova (PEV). Sonda je pilotním pokusem pro ověření možnosti testování některých aspektů environmentální gramotnosti pomocí indikátorů vycházejících z dokumentu Doporučené a očekávané výstupy (DOV) pro základní vzdělávání (Pastorová a kol., 2011a, 2011b). Odpovědi studentů byly zpracovány do kategorií: Vztah k přírodě, Zákonitosti, Proenvironmentální chování a Výzkumné dovednosti. V oblasti %22Výzkumné dovednosti%22 byl sledován zejména vliv tzv. badatelsky orientovaného vyučování ( BOV), které je v současné době na katedře biologie PF JU aktivně uplatňováno. Z analýzy výsledků je patrné, že studenti obou bakalářských oborů mají srovnatelnou úroveň environmentální gramotnosti. Zaznamenané rozdíly v oblastech %22Zákonitosti%22 a %22Výzkumné dovednosti%22 ve kterých si vedou lépe studenti PU reflektují odlišnosti v obsahu a zaměření studijních programů. Lepší výsledky studentů PU v oblasti %22Výzkumné dovednosti%22 jsou zřejmým přínosem badatelsky orientovaného vyučování (BOV), se kterým se studenti PU setkávají ve větší míře než studenti PEV. Sonda však také naznačila, že výsledky mohou být ovlivněny i některými dalšími intervenujícími faktory, jako je například absolvovaný typ střední školy. (cs)
  • This article presents results of environmental literacy pretest conducted among first to third year students of two Bachelor study programmes at the Department of Biology, Faculty of Education, the University of South Bohemia (PF JU) - Introductory Teacher Training course in Natural History (PU) and Nature and Environmental Education (PEV). The test is a pilot attempt to probe testing alternatives of some aspects of environmental literacy using variables based on the curriculum document Recommended Objectives for Environmental Education (Pastorová a kol., 2011a, 2011b). Students' responses were analysed in four categories: Relationship with nature, Knowledge of ecological principles, Proenvironmental behavior and Investigation skills. In the area of Investigation skills, the main focus was placed on the effect of Inquiry-Based Science Education (IBSE), which is being actively implemented at the Department of biology PF JU. The results show that students of both programmes have comparable level of environmental literacy. Significant differences were noted only in categories Knowledge of ecological principles and Investigation skills, in which students PU scored better results. This could reflect differences in contents and focus of both programmes. Better results of PU students in the area of Investigation skills is also attributed to Inquiry-Based Science Education, which is applied in more PU subjects compared to PEV. The test has also indicated that some other intervening variables could influence the results, such as the type of students' previous education. (en)
Title
  • Sonda environmentální gramotnosti studentů přírodovědně a ekologicky zaměřených oborů na Pedagogické fakultě JU
  • Sonda environmentální gramotnosti studentů přírodovědně a ekologicky zaměřených oborů na Pedagogické fakultě JU (cs)
  • A probe of environmental literacy of students studying environment oriented programmes at Faculty of Education, University of South Bohemia (en)
skos:prefLabel
  • Sonda environmentální gramotnosti studentů přírodovědně a ekologicky zaměřených oborů na Pedagogické fakultě JU
  • Sonda environmentální gramotnosti studentů přírodovědně a ekologicky zaměřených oborů na Pedagogické fakultě JU (cs)
  • A probe of environmental literacy of students studying environment oriented programmes at Faculty of Education, University of South Bohemia (en)
skos:notation
  • RIV/60076658:12410/12:43884433!RIV13-MSM-12410___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 3
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 169246
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/60076658:12410/12:43884433
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Recommended Objectives for Environmental Education; , environmental education; IBSE (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [DAE7AA895E59]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Envigogika
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 7
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Ryplová, Renata
  • Dvořáčková, Simona
issn
  • 1802-3061
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 12410
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software