Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Článek se zabývá metodikou výuky geometrie na středních a základních školách. Zavádění pojmu %22úhel%22 i terminologie u nás zaostává ve srovnání s některými sousedními zeměmi. Větu o obvodových úhlech v kružnici by bylo vhodné uvést jako důsledek věty o úhlu tětiv, u nás prakticky neznámé, třebaže má řadu nesporných výhod. V definicích geometrických útvarů chybí dynamický přístup. Nedostatky jsou i ve výuce o podobnosti a shodnosti. Při řešení úloh bychom se měli zaměřit na provádění rozboru a zdůvodňování postupu.
- Článek se zabývá metodikou výuky geometrie na středních a základních školách. Zavádění pojmu %22úhel%22 i terminologie u nás zaostává ve srovnání s některými sousedními zeměmi. Větu o obvodových úhlech v kružnici by bylo vhodné uvést jako důsledek věty o úhlu tětiv, u nás prakticky neznámé, třebaže má řadu nesporných výhod. V definicích geometrických útvarů chybí dynamický přístup. Nedostatky jsou i ve výuce o podobnosti a shodnosti. Při řešení úloh bychom se měli zaměřit na provádění rozboru a zdůvodňování postupu. (cs)
- The article deals with the methodology of teaching geometry in secondary and primary schools. Methodology of the term %22angle%22 and terminology in our education lagging compared to some neighboring countries. The inscribed angle theorem should be replaced by angles of intersecting chords theorem, which is virtually unknown in our country although it has a number of indisputable advantages. Dynamic approach is missing in the definitions of geometric figures. Some shortages are in the interpretation of similarity and congruence. When solving problems we should focus on the analysis and reasoning process. (en)
|
Title
| - Some of the shortcomings of teaching school geometry (en)
- O některých nedostatcích výuky školské geometrie
- O některých nedostatcích výuky školské geometrie (cs)
|
skos:prefLabel
| - Some of the shortcomings of teaching school geometry (en)
- O některých nedostatcích výuky školské geometrie
- O některých nedostatcích výuky školské geometrie (cs)
|
skos:notation
| - RIV/60076658:12410/12:43884412!RIV13-MSM-12410___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/60076658:12410/12:43884412
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Geometry education, angle, angles in circle, similarity, congruence. (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Sborník konference Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2012
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Vydavatelský servis, Republikánská 28, Plzeň
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |