About: Role implicitních procesů při utváření profesní identity budoucích učitelů.     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Článek se zabývá rolí implicitních procesů při utváření profesní identity v pregraduální přípravě učitelů. Stručně uvádí problematiku profesní identity a jejího jádra - pojetí výuky. Zdůrazněna je role konceptuální změny, jako nezbytného procesu proměny pojetí výuky. V další části se článek postupně věnuje třem tématům, která souvisejí s utvářením profesní identity a vzájemně jsou propojena zastoupením implicitních procesů: implicitní teorii výuky, regulací emocí, explicitní a implicitní motivací u studentů učitelství. Každé téma je ilustrováno výzkumem, který probíhá na PF JU v rámci pedagogicko psychologické přípravy studentů a jeho cílem je monitorovat změny, ke kterým v přípravě dochází.
  • Článek se zabývá rolí implicitních procesů při utváření profesní identity v pregraduální přípravě učitelů. Stručně uvádí problematiku profesní identity a jejího jádra - pojetí výuky. Zdůrazněna je role konceptuální změny, jako nezbytného procesu proměny pojetí výuky. V další části se článek postupně věnuje třem tématům, která souvisejí s utvářením profesní identity a vzájemně jsou propojena zastoupením implicitních procesů: implicitní teorii výuky, regulací emocí, explicitní a implicitní motivací u studentů učitelství. Každé téma je ilustrováno výzkumem, který probíhá na PF JU v rámci pedagogicko psychologické přípravy studentů a jeho cílem je monitorovat změny, ke kterým v přípravě dochází. (cs)
  • The article is concerned with the formation of professional identity in pre-graduate teacher training.It briefly introduces the subject of professional identity and it's core / subjective theory of teching.The elements emphasized are the role of conceptual change as an essential process in the transformation of the concept of teaching, and the role of implicit processes. In the next section the article successively explores three themes that relate to the formation of professional identity and are mutually connected by the agency of implicit processes. Each of these is illustrated using research underway at the Faculty of Education of University of South Bohemia in the framework of psychological preparation of students, which is designed to monitor the changes that take place during pre-service training. (en)
Title
  • Role implicitních procesů při utváření profesní identity budoucích učitelů.
  • Role implicitních procesů při utváření profesní identity budoucích učitelů. (cs)
  • The role implicit processes in the formation of professional identity in pre-graduate teacher training (en)
skos:prefLabel
  • Role implicitních procesů při utváření profesní identity budoucích učitelů.
  • Role implicitních procesů při utváření profesní identity budoucích učitelů. (cs)
  • The role implicit processes in the formation of professional identity in pre-graduate teacher training (en)
skos:notation
  • RIV/60076658:12410/06:00007422!RIV07-GA0-12410___
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 31-44
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA406/06/1571)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 56
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 497842
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/60076658:12410/06:00007422
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • professional identity; implicit theory of teaching; anxiety; represive coping style; implicit motivation; motivational structure (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [A4207B7B4164]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Pedagogika
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 2006
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Stuchlíková, Iva
issn
  • 0031-3815
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 12410
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software