About: Model výkonových cílů ve vztahu k atribučnímu stylu     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • This study tested Dweck´s model of achievement goal as related to perception/attribution ability. The relationships between individual differences in achievement goal tendencies and perceived causality were examined. Two experimental tools were adapted of that reason, i.e. (A) Achievement Goal Tendency Questionnaire with the following factors in the Czech version (1) gain approval and avoid rejection from the teachers and parents /Pgapp/; (2) want to get good grades and advance /Pgadv/, and (3) Learning goal tendency /LG/. All three scales were computed on exploratory factor analyses, and all Cronbach´s alphas were higher .80. (B) Attributional Style Questionnaire followed. This Questionnaire was done in this way to fit the future teacher. 142 subject volunteers participated in this study, ages 21-27 yrs, girls predominantly. Second, it was revealed that although perceived stability of low ability was marginally negatively related to learning goal tendency, as Dweck stated, the direction of relationsh (en)
  • Zvládnutí kompetencí učitele do značné míry ovlivňuje nejen objektivně, ale i jako subjektivní prožitek reálnou úspěšnost pedagogů. Jedním z pedagogicko psychologických přístupů, které lze k těmto otázkám zvolit a který umožňuje zamýšlet se hlouběji nad učebními tendencemi budoucích učitelů, nabízí i posuzování jejich atribučního stylu. Na konferenci Asociace pedagogického výzkumu (ČAPV) jsme již referovali o vývoji a předběžné valorizaci české verze Dotazníku zjišťování výkonových a učebních cílových tendencí. Na základě faktorové analýzy (EFA) jsme identifikovali tyto tři faktory - F?1: Získání souhlasu a vyhnutí se odmítnutí ze strany rodičů a učitelů, F2: Dosažení pokroku a dobrých známek, F3: Učební cílové tendence. Tento náš první pokus se ukázal jako zdařilý. To je důvod, proč s touto českou verzí i nadále pracujeme
  • Zvládnutí kompetencí učitele do značné míry ovlivňuje nejen objektivně, ale i jako subjektivní prožitek reálnou úspěšnost pedagogů. Jedním z pedagogicko psychologických přístupů, které lze k těmto otázkám zvolit a který umožňuje zamýšlet se hlouběji nad učebními tendencemi budoucích učitelů, nabízí i posuzování jejich atribučního stylu. Na konferenci Asociace pedagogického výzkumu (ČAPV) jsme již referovali o vývoji a předběžné valorizaci české verze Dotazníku zjišťování výkonových a učebních cílových tendencí. Na základě faktorové analýzy (EFA) jsme identifikovali tyto tři faktory - F?1: Získání souhlasu a vyhnutí se odmítnutí ze strany rodičů a učitelů, F2: Dosažení pokroku a dobrých známek, F3: Učební cílové tendence. Tento náš první pokus se ukázal jako zdařilý. To je důvod, proč s touto českou verzí i nadále pracujeme (cs)
Title
  • Model výkonových cílů ve vztahu k atribučnímu stylu
  • Model výkonových cílů ve vztahu k atribučnímu stylu (cs)
  • Model of Achievement Goals (according to Dweck) in Relation to Attributional Style Questionnaire (en)
skos:prefLabel
  • Model výkonových cílů ve vztahu k atribučnímu stylu
  • Model výkonových cílů ve vztahu k atribučnímu stylu (cs)
  • Model of Achievement Goals (according to Dweck) in Relation to Attributional Style Questionnaire (en)
skos:notation
  • RIV/60076658:12410/04:00005291!RIV/2005/MSM/124105/N
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 92-97
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM 124100002)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 3
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 573934
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/60076658:12410/04:00005291
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Attributional style;future teacher students;questionnaire for achievement and learning tendency (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [06906FF81875]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Pedagogická orientace
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 2004
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Stuchlíková, Iva
  • Man, František
  • Prokešová, Ludmila
  • Havelka, Petr
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
issn
  • 1211-4669
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 12410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software