About: Can we know a good school, when we see it?     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • In our schools it is possible to identify the whole range of teaching approaches that exemplify good teaching practice. What makes it different from directive or transfer pedagogy is its focus on developing and maintaining free and supportive learning environment. This approach emphasises precisely what the students are doing, not the teacher. This article gives a few examples of such approaches, and argues that should we want to effect such change in teaching practice, it might be necessary to effect first the change in thinking of many teachers and school administrators. (en)
  • V našich školách lze identifikovat celou řadu učitelských postupů, které mohou sloužit jako příklad kvalitní pedagogiky. Na rozdíl od direktivní či transmisivní pedagogiky je kvalitní pedagogika zaměřena na vytváření učebního prostředí. Tyto postupy se vyznačují tím, že se soustřeďují na to, co dělají žáci. Článek uvádí příklady těchto postupů a argumentuje, že v tomto smyslu bude žřejmě třeba změnit myšlení mnohých učitelů a styl práce školy.
Title
  • Can we know a good school, when we see it? (en)
  • Lze poznat dobrou školu, když ji vidíme?
  • Lze poznat dobrou školu, když ji vidíme? (cs)
skos:prefLabel
  • Can we know a good school, when we see it? (en)
  • Lze poznat dobrou školu, když ji vidíme?
  • Lze poznat dobrou školu, když ji vidíme? (cs)
skos:notation
  • RIV/60076658:12410/03:00004605!RIV/2004/MSM/124104/N
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 6-10
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM 124100002)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 8
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 614002
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/60076658:12410/03:00004605
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • bricolage, pedagogic approaches, stereotype, self-reflection, educational goals, teachers' knowledge, social construction, directive pedagogy, quality teaching (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [6ABEC1E79317]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Učitelské listy
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...ocetUcastnikuAkce
http://linked.open...nichUcastnikuAkce
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 10
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Souček, Václav
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
issn
  • 1210-6313
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 12410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software