Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The contribution overviews the similarities between the development of interest and the development of achievement motivation. Theory of achievement motivation had to be %22subject-indifferent%22, while interests are subject-related motivations. Both activity-related and consequences-related incentives are taken into consideration. Self-determination theory (Deci & Ryan) serve to elucidating discrepancies and overlaps between educational theory of interest and theory of achievement motivation. We agree with Krapp taht basic needs are satisfied in an optional manner during a peron´s contact with the interest object. Besides need for autonomy and for social relatedness, the need for competence is named first as people´s striving to experience their ability to act and to increase their comptence to cope with the importent tasks and problems. So defined, the need for competence is not far from the concept of achievement motivation as this has been introduced into European psychology by Heckhausen (1965), i.e (en)
- Autoři se zabývají zejména vztahem vývoje výkonové motivace a zájmu. Zvýrazňují skutečnost, že výkonové motivace je lhostejná k objektu, zatímco zájmy jsou na objektu závislé. Uvažovány jsou incentivy vztahující se k aktivitě i ke konsekvencím. Na základě autodeterminační teorie překlenují většinu rozdílností mezi výkonovou motivací a pedagogickou teorií zájmu. Z pojetí bazálních potřeb (kompetence, autonomie, sociální začlenění) je zřejmá blízkost potřeby kompetence a evropského pojetí výkonové motivace. Rozvoj výkonové motivace a zájmu může být veden přes autonomii ve vyučování či korespondující proměnné výkonové motivace (aspirační úroveň, atribuce a vztahové normy). V tomto kontextu je diskutována otázka toho, co skutečně můžeme ve vyučování měnit.Jsou to motivy nebo %22life management skills%22? Odpověď na ni je však závislá na používaném motivačním konstruktu.
|
Title
| - Achievement motivation, interest and autonomy in school PE: Are they compatible? (en)
- Výkonová motivace, zájem a autonomie ve vyučování tělesné výchovy: Kompatibilita nebo kontraverze?
- Výkonová motivace, zájem a autonomie ve vyučování tělesné výchovy: Kompatibilita nebo kontraverze? (cs)
|
skos:prefLabel
| - Achievement motivation, interest and autonomy in school PE: Are they compatible? (en)
- Výkonová motivace, zájem a autonomie ve vyučování tělesné výchovy: Kompatibilita nebo kontraverze?
- Výkonová motivace, zájem a autonomie ve vyučování tělesné výchovy: Kompatibilita nebo kontraverze? (cs)
|
skos:notation
| - RIV/60076658:12410/01:00003087!RIV/2002/MSM/124102/N
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/60076658:12410/01:00003087
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| |
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Humanitní základy kinantropologických studií
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...ocetUcastnikuAkce
| |
http://linked.open...nichUcastnikuAkce
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Man, František
- Řepka, Emil
|
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |