About: Successfulness of Romany children in schools     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Education shows a way which mostly leads to improved opportunities in employment with subsequent increase in the living standard. The education of Romany parents and their children is mostly completed at a special or primary school. Only a low percent of Romany people continue studying at secondary schools and even smaller proportion continue studying at universities. The successfulness in schools represents an important motivating factor. The aim of the research was the assessment of the school successfulness and factors participating in it. For the determination of the school successfulness, the following areas were established: a) the family environment (attitude of parents to the education of their children, interest in school results, home preparation): b) pre-school preparation/attendance in pre-school institutions; c) friends and schoolmates (relationships to children); d) interest activities beyond the school (free time activities). The work was considered as a qualitative research, the purpose of which was mapping the successfulness of Romany children in schools at the beginning of the school attendance (in the 1st and 2nd classes) from the points of view of these children and their parents. The technique of the field accumulation of data was a semi-controlled interview, which was completed by observations and analysis of documents. The target groups were Romany children attending Erko at the Regional Charity Jihlava and their parents. The research results were processed by the form of a case study. Given the size of the group, particular data resulting from this qualitative research cannot be extrapolated in general to the whole Romany population living in the CR. However, authentic responses of 8 children and their parents concerning the area of education and successfulness in schools can be considered as a supplementation to the currently discussed problems. (en)
  • Vzdělávání představuje cestu, která vede ve většině případů k lepším možnostem v zaměstnání a následně ke zvýšení životní úrovně. Vzdělání romských rodičů a jejich dětí bývá ve většině případů završeno na speciální či základní škole. Jen nízké procento Romů pokračuje na střední škole, ještě nižší na škole vysoké. Školní úspěšnost představuje významný motivační faktor zejména na počátku školní docházky. Zjišťování školní úspěšnosti a faktorů, které se na ní podílejí, se stalo cílem tohoto výzkumu. Pro zjišťování školní úspěšnosti byly stanoveny následující oblasti: a) rodinné prostředí (přístup rodičů ke vzdělání svého dítěte, zájem o školní výsledky, domácí příprava na školu); b) předškolní příprava/docházka do předškolního zařízení; c) kamarádi a spolužáci (vztah k dětem); d) mimoškolní zájmová činnost (vyplnění volného času). Práce byla pojata jako kvalitativní výzkum, jehož cílem bylo zmapovat školní úspěšnost romských dětí na počátku školní docházky (v prvních a druhých třídách) z jejich pohledu a z pohledu jejich rodičů. Technikou terénního sběru dat se stal polořízený rozhovor, jenž byl doplněn pozorováním a analýzou dokumentů. Cílovou skupinou výzkumu se staly romské děti, které navštěvují Erko při Oblastní charitě Jihlava, a jejich rodiče. Výsledky výzkumu byly zpracovány formou případové studie. Vzhledem k velikosti souboru nelze jednotlivé údaje vyplývající z tohoto kvalitativního výzkumu zobecňovat na celou populaci Romů žijící v České republice. Autentické výpovědi osmi dětí a jejich rodičů v oblasti vzdělávání a školní úspěšnosti však mohou být považovány za doplnění k dnes tak významně diskutovanému problému. Získané výpovědi nám přibližují zkušenosti, myšlenky, přání, pocity a postoje samotných dětí a jejich rodičů k významu vzdělání a poukazují i na významnou roli učitelů a prostředí školy k romským žákům.
  • Vzdělávání představuje cestu, která vede ve většině případů k lepším možnostem v zaměstnání a následně ke zvýšení životní úrovně. Vzdělání romských rodičů a jejich dětí bývá ve většině případů završeno na speciální či základní škole. Jen nízké procento Romů pokračuje na střední škole, ještě nižší na škole vysoké. Školní úspěšnost představuje významný motivační faktor zejména na počátku školní docházky. Zjišťování školní úspěšnosti a faktorů, které se na ní podílejí, se stalo cílem tohoto výzkumu. Pro zjišťování školní úspěšnosti byly stanoveny následující oblasti: a) rodinné prostředí (přístup rodičů ke vzdělání svého dítěte, zájem o školní výsledky, domácí příprava na školu); b) předškolní příprava/docházka do předškolního zařízení; c) kamarádi a spolužáci (vztah k dětem); d) mimoškolní zájmová činnost (vyplnění volného času). Práce byla pojata jako kvalitativní výzkum, jehož cílem bylo zmapovat školní úspěšnost romských dětí na počátku školní docházky (v prvních a druhých třídách) z jejich pohledu a z pohledu jejich rodičů. Technikou terénního sběru dat se stal polořízený rozhovor, jenž byl doplněn pozorováním a analýzou dokumentů. Cílovou skupinou výzkumu se staly romské děti, které navštěvují Erko při Oblastní charitě Jihlava, a jejich rodiče. Výsledky výzkumu byly zpracovány formou případové studie. Vzhledem k velikosti souboru nelze jednotlivé údaje vyplývající z tohoto kvalitativního výzkumu zobecňovat na celou populaci Romů žijící v České republice. Autentické výpovědi osmi dětí a jejich rodičů v oblasti vzdělávání a školní úspěšnosti však mohou být považovány za doplnění k dnes tak významně diskutovanému problému. Získané výpovědi nám přibližují zkušenosti, myšlenky, přání, pocity a postoje samotných dětí a jejich rodičů k významu vzdělání a poukazují i na významnou roli učitelů a prostředí školy k romským žákům. (cs)
Title
  • Successfulness of Romany children in schools (en)
  • Školní úspěšnost romských dětí
  • Školní úspěšnost romských dětí (cs)
skos:prefLabel
  • Successfulness of Romany children in schools (en)
  • Školní úspěšnost romských dětí
  • Školní úspěšnost romských dětí (cs)
skos:notation
  • RIV/60076658:12260/11:43882998!RIV12-MSM-12260___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 1
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 229698
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/60076658:12260/11:43882998
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • case studie; successfulness in schools; Romany children and their parents (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [2157F84170EC]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Kontakt (vědecký časopis ZSF JU)
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 13
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Drmotová, Adéla
  • Elichová, Markéta
issn
  • 1212-4117
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 12260
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software