Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Studie analyzuje, jakým způsobem populární seriál Žena za pultem utvářel pozitivní obraz života v normalizačním Československu. Podle autora studie byl tento seriál velmi úspěšný proto, že většinou pomíjel politiku a zcela se soustředil na každodenní život, jenž byl ve srovnání se soudobým životem v komunistickém Československu jemně pozitivně přibarven. Žena za pultem je podivnou směsicí usedlých buržoazních hodnot, konzumu a státního paternalismu - tvrdí autor studie. V závěru rovněž cituje vybrané ohlasy českých diváků, kteří se ochotně s populárním seriálem identifikují a popírají Čulíkovo tvrzení, že by byla Žena za pultem manipulativní.
- Studie analyzuje, jakým způsobem populární seriál Žena za pultem utvářel pozitivní obraz života v normalizačním Československu. Podle autora studie byl tento seriál velmi úspěšný proto, že většinou pomíjel politiku a zcela se soustředil na každodenní život, jenž byl ve srovnání se soudobým životem v komunistickém Československu jemně pozitivně přibarven. Žena za pultem je podivnou směsicí usedlých buržoazních hodnot, konzumu a státního paternalismu - tvrdí autor studie. V závěru rovněž cituje vybrané ohlasy českých diváků, kteří se ochotně s populárním seriálem identifikují a popírají Čulíkovo tvrzení, že by byla Žena za pultem manipulativní. (cs)
- The essay shows how the highly popular TV series Žena za pultem (The Woman behind the Counter) constructed a positive image of life in Communist Czechoslovakia in the so-called 'normalization' era. Čulík argues that the TV series was highly successful because it mostly avoided politics and concentrated on ordinary concerns of everyday life, which were subtly modified to show the Communist regime in a positive light. Čulík demonstrates that Žena za pultem is a strange mixture of staid bourgeois values, consumerism, and State paternalism. Čulík also quotes from a selection of readers' responses from many viewers in the Czech Republic gladly identify with the values of this popular TV series and reject Čulík's claim that Žena za pultem is manipulative. (en)
|
Title
| - The Construction of Reality in the TV series Žena za pultem (The Woman behind the Counter) and Readers' Responses (en)
- Konstrukce reality v televizním seriálu Žena za pultem a recepce veřejnosti
- Konstrukce reality v televizním seriálu Žena za pultem a recepce veřejnosti (cs)
|
skos:prefLabel
| - The Construction of Reality in the TV series Žena za pultem (The Woman behind the Counter) and Readers' Responses (en)
- Konstrukce reality v televizním seriálu Žena za pultem a recepce veřejnosti
- Konstrukce reality v televizním seriálu Žena za pultem a recepce veřejnosti (cs)
|
skos:notation
| - RIV/60076658:12210/14:43888148!RIV15-MSM-12210___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/60076658:12210/14:43888148
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - TV series and manipulation; Czechoslovakia in normalization era; representation; Žena za pultem (The Woman behind the Counter) (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |