Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Pro ty, kteří jsou odpovědní za poskytování zdravotnických služeb v multikulturních společnostech, se kulturně kompetentní péče stává v jednadvacátém století nezbytnou nutností. My všichni máme přiměřené právo v novém tisíciletí očekávat, že s námi bude zacházeno kulturně kompetentním způsobem bez ohledu na náš etnický původ. Budou-li respektovány všechny požadavky kulturně kompetentní péče, odrazí se to i v míře spokojenosti pacientů. Příspěvek seznamuje čtenáře s dílčími výsledky výzkumného projektu, který byl zaměřen na vybrané minoritní skupiny žijících v České republice. Výzkum se uskutečnil za finanční podpory Interní grantové agentury Ministerstva zdravotnictví České republiky. Mongolská minoritní skupina byla jednou z osmi minoritních skupin, které byly zařazeny do výzkumného projektu. Jedním z cílů výzkumného projektu bylo zmapování spokojenosti příslušníků mongolské minority v nemocnicích ČR. V kvantitativním šetření byla ke sběru dat použita metoda dotazníku. Dotazník měl celkem 140 položek a kromě identifikačních údajů měl 3 části. Položky ve třetí části dotazníku byly zaměřené na spokojenost respondentů se zdravotní péčí v České republice. Získaná data byla zpracována pomocí programu SASD. Výběrový soubor tvořilo celkem 3 258 respondentů, přičemž 564 dotázaných bylo z Mongolské minority (Mongolů). Z výsledků výzkumu je zřejmé, že více než polovina respondentů je spokojena s přístupem zdravotníků, s jejich chováním a komunikací nejen přímo s nimi, ale i s rodinnými příslušníky. Poskytnuté informace v souvislosti s jejich zdravotním stavem byly taktéž pro polovinu respondentů dostačující. Určité rezervy v této oblasti souvisí především s jazykovou bariérou u více než poloviny respondentů
- Pro ty, kteří jsou odpovědní za poskytování zdravotnických služeb v multikulturních společnostech, se kulturně kompetentní péče stává v jednadvacátém století nezbytnou nutností. My všichni máme přiměřené právo v novém tisíciletí očekávat, že s námi bude zacházeno kulturně kompetentním způsobem bez ohledu na náš etnický původ. Budou-li respektovány všechny požadavky kulturně kompetentní péče, odrazí se to i v míře spokojenosti pacientů. Příspěvek seznamuje čtenáře s dílčími výsledky výzkumného projektu, který byl zaměřen na vybrané minoritní skupiny žijících v České republice. Výzkum se uskutečnil za finanční podpory Interní grantové agentury Ministerstva zdravotnictví České republiky. Mongolská minoritní skupina byla jednou z osmi minoritních skupin, které byly zařazeny do výzkumného projektu. Jedním z cílů výzkumného projektu bylo zmapování spokojenosti příslušníků mongolské minority v nemocnicích ČR. V kvantitativním šetření byla ke sběru dat použita metoda dotazníku. Dotazník měl celkem 140 položek a kromě identifikačních údajů měl 3 části. Položky ve třetí části dotazníku byly zaměřené na spokojenost respondentů se zdravotní péčí v České republice. Získaná data byla zpracována pomocí programu SASD. Výběrový soubor tvořilo celkem 3 258 respondentů, přičemž 564 dotázaných bylo z Mongolské minority (Mongolů). Z výsledků výzkumu je zřejmé, že více než polovina respondentů je spokojena s přístupem zdravotníků, s jejich chováním a komunikací nejen přímo s nimi, ale i s rodinnými příslušníky. Poskytnuté informace v souvislosti s jejich zdravotním stavem byly taktéž pro polovinu respondentů dostačující. Určité rezervy v této oblasti souvisí především s jazykovou bariérou u více než poloviny respondentů (cs)
- For those responsible for provision of health services in multicultural societies, culturally competent care becomes a must in the twenty-first century. All of us have reasonable right to expect in the new millennium to be handled in culturally competent way, regardless of our ethnic origin. If all requirements of culturally competent care are respected, it will reflect also in the patients' level of satisfaction. The article familiarizes the readers with partial results of the research project that was focused on selected minority groups living in the Czech Republic. The research was performed with financial support of the Internal Grant Agency of the Ministry of Health of the Czech Republic. The Mongolian minority group was one of the eight minority groups included in the research project. One of the goals of the research project was to map the satisfaction of the Mongolian minority members in Czech hospitals. The questionnaire method was used for data collection in quantitative investigation. The questionnaire had 140 items in total and it was subdivided into 3 parts, additionally to the identification data. The items in the third part of the questionnaire were focused on the respondents' satisfaction with health care in the Czech Republic. The data obtained were processed by the SASD program. The selection set consisted of 3 258 respondents, 564 of them from the Mongolian minority (Mongolians). The research results show that more than one half of the respondents is satisfied with the approach of the health care workers, with their behaviour and communication not just with them but also with their family members. The information provided in connection with their health condition was also sufficient for one half of the respondents. Some reserves in this area relate particularly to the language barrier in more than a half of the respondents (en)
|
Title
| - Problems concerning satisfaction of Mongolian minority patients in Czech Republic's hospitals (en)
- K problematice spokojenosti pacientů z mongolské minority v nemocnicích v České republice
- K problematice spokojenosti pacientů z mongolské minority v nemocnicích v České republice (cs)
|
skos:prefLabel
| - Problems concerning satisfaction of Mongolian minority patients in Czech Republic's hospitals (en)
- K problematice spokojenosti pacientů z mongolské minority v nemocnicích v České republice
- K problematice spokojenosti pacientů z mongolské minority v nemocnicích v České republice (cs)
|
skos:notation
| - RIV/60076658:12110/11:43882529!RIV12-MZ0-12110___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/60076658:12110/11:43882529
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Mongolian minority; culturally competent care; hospital; satisfaction of patients (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Ošetrovateľstvo a pôrodná asistencia
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Jelečková, Monika
- Michálková, Helena
- Tóthová, Valérie
- Veisová, Věra
|
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |