Description
| - The introductory chapters illustrate the concept of personality , basic personality typology and briefly described the process of socialization . The focus of the textbook is to describe the structure of personality , because each component of personality separate chapters to describe the basic knowledge about motivation , character, self-regulatory characteristics , temperament , abilities , intelligence. In the chapter %22 Personality in difficult situations %22 is characterized by frustration , deprivation , stress and conflict. Given that PhD students are usually involved in the educational process ( lead seminars at the Department of trainers and teachers in elementary schools or secondary schools) , are in many places these chapters presented pedagogical and psychological knowledge , should know psychologically trained teachers. In addition, in the final chapter - entitled %22Requirements for teacher personality %22 - include applicable knowledge from psychology (especially personality psychology ) that teachers can successfully use in their teaching. At the end of each chapter are included in the repetition of exercises, control questions . As a contribution to the self-knowledge of their own personality serves Annex at the end of textbooks , which are listed as questionnaires on the type of imagination , the predominant type of temperament , source and level of stress, conflict resolution styles , etc. (en)
- V úvodních kapitolách je objasněn pojem osobnost, základní typologie osobnosti a stručně popsán proces socializace. Těžiště učebnice spočívá v popisu struktury osobnosti, proto jsou každé složce osobnosti věnovány samostatné kapitoly, ve kterých jsou popsány základní poznatky o motivaci, charakteru, seberegulačních vlastnostech, temperamentu, schopnostech, inteligenci. V kapitole %22Osobnost v náročných životních situacích%22 je charakterizována frustrace, deprivace, stres a konflikt. Vzhledem k tomu, že posluchači doktorského studia jsou obvykle zapojeni v edukačním procesu (vedou semináře na katedře školitele či vyučují na ZŠ nebo SŠ), jsou na mnoha místech těchto kapitol uváděny pedagogicko-psychologické poznatky, které by měl znát psychologicky vzdělaný učitel. Navíc jsou v závěrečné kapitole - pod názvem %22Požadavky na osobnost učitele%22 - uvedeny aplikovatelné poznatky z psychologie (zejména psychologie osobnosti), které mohou vyučující úspěšně využívat ve své výuce. Na závěr každé kapitoly jsou na zopakování zařazeny cvičení, úkoly, kontrolní otázky. Jako příspěvek k sebepoznání vlastní osobnosti slouží přílohy na závěr učebnice, kde jsou uvedeny dotazníky zjišťující např. typ představivosti, převládající typ temperamentu, zdroj a úroveň stresu, styly řešení konfliktů apod.
- V úvodních kapitolách je objasněn pojem osobnost, základní typologie osobnosti a stručně popsán proces socializace. Těžiště učebnice spočívá v popisu struktury osobnosti, proto jsou každé složce osobnosti věnovány samostatné kapitoly, ve kterých jsou popsány základní poznatky o motivaci, charakteru, seberegulačních vlastnostech, temperamentu, schopnostech, inteligenci. V kapitole %22Osobnost v náročných životních situacích%22 je charakterizována frustrace, deprivace, stres a konflikt. Vzhledem k tomu, že posluchači doktorského studia jsou obvykle zapojeni v edukačním procesu (vedou semináře na katedře školitele či vyučují na ZŠ nebo SŠ), jsou na mnoha místech těchto kapitol uváděny pedagogicko-psychologické poznatky, které by měl znát psychologicky vzdělaný učitel. Navíc jsou v závěrečné kapitole - pod názvem %22Požadavky na osobnost učitele%22 - uvedeny aplikovatelné poznatky z psychologie (zejména psychologie osobnosti), které mohou vyučující úspěšně využívat ve své výuce. Na závěr každé kapitoly jsou na zopakování zařazeny cvičení, úkoly, kontrolní otázky. Jako příspěvek k sebepoznání vlastní osobnosti slouží přílohy na závěr učebnice, kde jsou uvedeny dotazníky zjišťující např. typ představivosti, převládající typ temperamentu, zdroj a úroveň stresu, styly řešení konfliktů apod. (cs)
|