About: Fakultní školy a jejich možnosti při uvádění začínajících učitelů do praxe     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The chapter recalls the plight of teacher education graduates entry into teaching practice. It tries in the context of reflection on assisted start teachers' profesion and gives some interesting experiences from abroad.It provides a proposal to restore the importance of the so-called university colleges and their use in addressing the pitfalls of the first steps in the teaching profession. It ponders the possibility of establishing centers of assisted entry into the teaching profession in schools, faculty, breadth of capabilities and effectiveness of their action. Teaching school would provide for the functioning of the faculty not only teachers but also of professional doctoral teaching discipline and experienced teachers. Would provide bibliographic services in the recent literature in the field of the didactics, field transfer interesting inventions from abroad, the space for cooperation of young teachers, exchange of methods and procedures. Teaching schools can fulfill the role of consultatio (en)
  • Kapitola připomíná neutěšenou situaci v oblasti vstupu absolventů pedagogického studia do učitelské praxe. Snaží se v souvislosti s úvahami o možnostech asistovaného počátku pedagogického působení elévů učitelské profese poukázat na některé zajímavé zkušenosti ze zahraničí. Přichází s návrhem na obnovení důležitosti tzv. fakultních škol a jejich využití při řešení úskalí prvních kroků v učitelském povolání. Zamýšlí se nad možností zřízení středisek asistovaného uvádění do učitelské profese při fakultních školách, nad možnostmi šíře a účinnosti jejich působení. Fakultní školy by poskytovaly prostor pro působení nejen fakultním učitelům, ale také doktorandům oborových didaktických disciplín a zkušeným učitelům z praxe. Zajišťovaly by bibliografický servis v oblasti nejnovější literatury z oblasti oboru i didaktiky oboru, transfer zajímavých invencí ze zahraničí, prostor pro kooperaci mladých učitelů, burzu metod a postupů. Fakultní školy by plnily úlohu konzultačního a poradenského centra. Studium učite
  • Kapitola připomíná neutěšenou situaci v oblasti vstupu absolventů pedagogického studia do učitelské praxe. Snaží se v souvislosti s úvahami o možnostech asistovaného počátku pedagogického působení elévů učitelské profese poukázat na některé zajímavé zkušenosti ze zahraničí. Přichází s návrhem na obnovení důležitosti tzv. fakultních škol a jejich využití při řešení úskalí prvních kroků v učitelském povolání. Zamýšlí se nad možností zřízení středisek asistovaného uvádění do učitelské profese při fakultních školách, nad možnostmi šíře a účinnosti jejich působení. Fakultní školy by poskytovaly prostor pro působení nejen fakultním učitelům, ale také doktorandům oborových didaktických disciplín a zkušeným učitelům z praxe. Zajišťovaly by bibliografický servis v oblasti nejnovější literatury z oblasti oboru i didaktiky oboru, transfer zajímavých invencí ze zahraničí, prostor pro kooperaci mladých učitelů, burzu metod a postupů. Fakultní školy by plnily úlohu konzultačního a poradenského centra. Studium učite (cs)
Title
  • Fakultní školy a jejich možnosti při uvádění začínajících učitelů do praxe
  • Teaching school and their opportunities for putting into practice of new teachers (en)
  • Fakultní školy a jejich možnosti při uvádění začínajících učitelů do praxe (cs)
skos:prefLabel
  • Fakultní školy a jejich možnosti při uvádění začínajících učitelů do praxe
  • Teaching school and their opportunities for putting into practice of new teachers (en)
  • Fakultní školy a jejich možnosti při uvádění začínajících učitelů do praxe (cs)
skos:notation
  • RIV/49777513:23420/10:00503807!RIV11-MSM-23420___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 258739
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/49777513:23420/10:00503807
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • School faculty; graduates of teacher courses; certification; teaching experience, subject didactics; %22showing%22 teacher (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [6C8C0EFE4A7C]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Plzeň
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • ;
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Hledisko kvality v přípravě učitelů
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Morávková, Naděžda
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Západočeská univerzita v Plzni
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7043-869-5
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 23420
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.116 as of Feb 22 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3239 as of Feb 22 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 82 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software