Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Through particular examples the publication demonstrates the procedure of analyzing one-dimensional and multidimensional time series of selected crime indicators in which the following methods have been used: an exponential settlement method, regressive methods (methods of transfer functions), one-equation, two-equation and even three-equation vector autoregressive models (VAR). The monograph investigates and describes the meanings, which are in the national semantic space represented by the relatively young and for a significant portion of citizens vague notions of public relations (abbreviated to PR) and political extremism, all that within the context of a critical analysis of the current societal situation and practice. Public relations are presented as the practice of influencing opinion, manufacturing of the civic consent. The theory and practice of Public relations thus found, in the context of the political practice of so called political extremism, a flagship cathegory of the publication. The work is built on the basis of the theory of elites, including the perspective of the power elite. The fundamental thesis is that the practice of public relation is a response of the power elite to the need for permanent, conceptual and long-term influence upon the public opinion of the people, the masses, freed from the shackles of traditional feudal society. The purpose of public relations is to influence the public opinion (manufacture the consent) through communication and information control. The central goal is to shape the consent of the citizen in relationship to the politics of governance presented and represented by the modern state and its elites. (en)
- Monografie v kontextu kritické analýzy společenské situace a praxe popisuje a zkoumá významy, jež jsou v národním sémantickém prostoru definovány, formovány a reprezentovány poměrně mladými, pro značnou část občanů i neurčitými pojmy public relations a politický extremismus. Problematika „vztahů s veřejností“, public relations, jako praxe ovlivňování mínění, formování občanského souhlasu, je v kontextu stýkání se a potýkání se s tzv. politickým extremismem stěžejní kategorií publikace. Práce je koncipována na základě teorie elity včetně perspektivy mocenské elity. Základní tezí je, že praxe vztahů s veřejností, public relations, je reakcí mocenské elity na permanentní potřebu koncepčně a dlouhodobě ovlivňovat veřejné mínění lidu, masy, osvobozené z pout tradiční feudální společnosti. Účelem vztahů aci a informační regulaci ovlivňovat veřejné mínění. Cílem je formování souhlasu občanů s politikou, správou věcí veřejných, v podání moderního státu a jeho elity.
- Monografie v kontextu kritické analýzy společenské situace a praxe popisuje a zkoumá významy, jež jsou v národním sémantickém prostoru definovány, formovány a reprezentovány poměrně mladými, pro značnou část občanů i neurčitými pojmy public relations a politický extremismus. Problematika „vztahů s veřejností“, public relations, jako praxe ovlivňování mínění, formování občanského souhlasu, je v kontextu stýkání se a potýkání se s tzv. politickým extremismem stěžejní kategorií publikace. Práce je koncipována na základě teorie elity včetně perspektivy mocenské elity. Základní tezí je, že praxe vztahů s veřejností, public relations, je reakcí mocenské elity na permanentní potřebu koncepčně a dlouhodobě ovlivňovat veřejné mínění lidu, masy, osvobozené z pout tradiční feudální společnosti. Účelem vztahů aci a informační regulaci ovlivňovat veřejné mínění. Cílem je formování souhlasu občanů s politikou, správou věcí veřejných, v podání moderního státu a jeho elity. (cs)
|
Title
| - Public relations a politický extremismus.
- Public relations a politický extremismus. (cs)
- Public relations and political extremism. (en)
|
skos:prefLabel
| - Public relations a politický extremismus.
- Public relations a politický extremismus. (cs)
- Public relations and political extremism. (en)
|
skos:notation
| - RIV/48135445:_____/13:#0000708!RIV14-MV0-48135445
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/48135445:_____/13:#0000708
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - public relations; political extremism; semantic differential (SD); effect size; coefficients effect size (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Public relations a politický extremismus.
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Kovařík, Zdeněk
- Ftorek, Jozef
|
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |