About: Distribuční politika finančních služeb     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Cílem příspěvku je popsat specifické vlastnosti marketingu finančních služeb se zaměřením na distribuci jako na jeden z prvků marketingového mixu služeb %227P%22. Autor příspěvku se snaží vytvořit novou teoretickou koncepci marketingu finančních služeb, která vychází z klasického marketingu služeb. Hlavním záměrem toho příspěvku je definovat finanční produkt (službu) a stanovit jeho specifika, dále blíže specifikovat distribuci finančních služeb, popsat dva základní typy finančního trhu (B2B, B2C) a stanovit typické rysy přímých a nepřímých distribučních kanálů v oblasti finančních služeb. Příspěvek také poukazuje na aktuální trendy v oblasti distribuce finančních služeb, které se týkají technologické distribuce, mobilních finančních poboček, merchandisingu a POP/POS nástrojů.
  • Cílem příspěvku je popsat specifické vlastnosti marketingu finančních služeb se zaměřením na distribuci jako na jeden z prvků marketingového mixu služeb %227P%22. Autor příspěvku se snaží vytvořit novou teoretickou koncepci marketingu finančních služeb, která vychází z klasického marketingu služeb. Hlavním záměrem toho příspěvku je definovat finanční produkt (službu) a stanovit jeho specifika, dále blíže specifikovat distribuci finančních služeb, popsat dva základní typy finančního trhu (B2B, B2C) a stanovit typické rysy přímých a nepřímých distribučních kanálů v oblasti finančních služeb. Příspěvek také poukazuje na aktuální trendy v oblasti distribuce finančních služeb, které se týkají technologické distribuce, mobilních finančních poboček, merchandisingu a POP/POS nástrojů. (cs)
  • This paper focuses on the description of the specific features of financial services marketing with emphasis on the distribution which is the element of services marketing mix (%227Ps%22). The author tries to form a new theoretical conception of financial marketing services which is based on the traditional services marketing. The main objective of this paper is to define the financial service and its specific characteristics, to mention the financial distribution system, the customers of the main financial markets (B2C, B2B) and the types of direct and indirect distribution channels. It is also important to point out the technological distribution which is a new and very popular trend related to financial services sale. This paper especially deals with the increasing importance of the financial branches atmosphere and features - the physical evidence (merchandising, POP materials, mobile branches, bank kiosks, etc. are implemented into practise by financial institutions more and more). (en)
Title
  • Distribuční politika finančních služeb
  • Distribuční politika finančních služeb (cs)
  • The Distributive Policy of the Financial Services (en)
skos:prefLabel
  • Distribuční politika finančních služeb
  • Distribuční politika finančních služeb (cs)
  • The Distributive Policy of the Financial Services (en)
skos:notation
  • RIV/47813059:19520/08:#0000215!RIV09-MSM-19520___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 2
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 363875
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/47813059:19520/08:#0000215
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • financial service, marketing mix %227P%22, B2C, B2B, distribution, direct and indirect distributive channels, technological distribution, POP instruments, branch (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [20A480D63B67]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Acta academica karviniensia
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 2008
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Matušínská, Kateřina
issn
  • 1212-415X
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 19520
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 44 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software