About: INTERMITENTNÍ KATETRIZACE U PACIENTŮ PO SPINÁLNÍM PORANĚNÍ: PROSPEKTIVNÍ SLEDOVÁNÍ VLIVU EDUKACE PACIENTA NA VÝSKYT KOMPLIKACÍ     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Modern health care relies on the involvement of the patient in the treatment process. Implementation of new medical and nursing practices necessitates that sufficient time is devoted to patient education. Well managed education is beneficial for both the patients and their caregivers and may lead to a reduction in the incidence of treatment-induced complications. The aim of the study was to evaluate the effect of the method of education on the incidence of complications associated with clean intermittent catheterization (CIC) in patients after spinal injury. This is a prospective randomized study. The study group consisted of 53 patients with neurogenic voiding dysfunction after spinal trauma, in whom bladder emptying using CIC was indicated. Following randomization, the patients in the first group were educated in CIC using a detailed demonstration with pictures. The second group was instructed using the standard method of education - verbal instruction. In addition to a voiding diary, weekly urine culture was performed in patients in both study groups. We monitored the time to the first occurrence of urinary tract infection, time to the occurrence of asymptomatic bac-teriuria, the total duration of urinary tract infection and the incidence of urethral injury. In the group of patients with the detailed picture education, the time to first episode of urinary infection was significantly longer than in patients who received verbal education. We did not find a statistically significant difference between the two groups in the time to onset of asymptomatic bacteriuria and total duration of urinary tract infection. One urethral injury occurred in the picture education group. We have demonstrated that detailed education, leads to a significant increase in the time to the first occurrence of urinary infection. We did not find a statistically significant difference in the time of onset of asymptomatic bacteriuria or in total duration of urinary tract infection. (en)
  • Cíl: Moderní zdravotnictví interaktivně zapojuje pacienta do léčebného procesu. Se zaváděním nových medicínských a ošetřovatelských postupů je nutné věnovat dostatek času edukaci pacientů. Dobře zvládnutý edukační proces je přínosem pro pacienta i ošetřující personál a může snížit možné komplikace zdravotní péče. Cílem práce je zhodnocení vlivu metody edukace na incidenci komplikací čisté intermitentní katetrizace (ČIK) u pacientů po spinálním poranění. Metodika: Provedli jsme prospektivní randomizovanou studii. Soubor tvořilo 53 pacientů s neurogenní dysfunkcí močení po spinálním traumatu, u kterých bylo indikované vyprazdňování moči technikou čisté intermitentní katetrizace. Po randomizaci jsme pacienty eduko-vali v ČIK. V první skupině byla provedena edukace s použitím vytvořeného obrazového materiálu, ve druhé skupině standardní metodou - verbálně. Ve studii jsme sledovali dobu do výskytu první močové infekce, dobu do výskytu asymptomatické bakteriurie, celkovou dobu trvání močové infekce ve studii a výskyt poranění uretry Pacientům jsme během studie v pravidelných týdenních intervalech prováděli kultivační vyšetření moči a pacienti si vedli mikční deník. Výsledky: Ve skupině pacientů s obrazovou edukací byla signifikantně delší doba do první epizody močové infekce, než u pacientů s verbální edukací (p < 0,000). Při vyhodnocení doby do výskytu asymptomatické bakteriurie a době trvání močové infekce ve studii jsme statisticky signifikantní rozdíl mezi oběma skupinami neprokázali. Zaznamenali jsme jedno poranění uretry u skupiny pacientů s obrazovou edukací. Závěr: Ve studii jsme prokázali, že obrazová edukace intermitentní katetrizace vede na 5% hladině významnosti ke statisticky signifikantnímu prodloužení doby do vzniku první močové infekce. Při porovnání ostatních sledovaných parametrů jsme neprokázali statisticky signifikantní rozdíl v době, kdy dochází k výskytu asymptomatické bakteriurie a době trvání močové infekce.
  • Cíl: Moderní zdravotnictví interaktivně zapojuje pacienta do léčebného procesu. Se zaváděním nových medicínských a ošetřovatelských postupů je nutné věnovat dostatek času edukaci pacientů. Dobře zvládnutý edukační proces je přínosem pro pacienta i ošetřující personál a může snížit možné komplikace zdravotní péče. Cílem práce je zhodnocení vlivu metody edukace na incidenci komplikací čisté intermitentní katetrizace (ČIK) u pacientů po spinálním poranění. Metodika: Provedli jsme prospektivní randomizovanou studii. Soubor tvořilo 53 pacientů s neurogenní dysfunkcí močení po spinálním traumatu, u kterých bylo indikované vyprazdňování moči technikou čisté intermitentní katetrizace. Po randomizaci jsme pacienty eduko-vali v ČIK. V první skupině byla provedena edukace s použitím vytvořeného obrazového materiálu, ve druhé skupině standardní metodou - verbálně. Ve studii jsme sledovali dobu do výskytu první močové infekce, dobu do výskytu asymptomatické bakteriurie, celkovou dobu trvání močové infekce ve studii a výskyt poranění uretry Pacientům jsme během studie v pravidelných týdenních intervalech prováděli kultivační vyšetření moči a pacienti si vedli mikční deník. Výsledky: Ve skupině pacientů s obrazovou edukací byla signifikantně delší doba do první epizody močové infekce, než u pacientů s verbální edukací (p < 0,000). Při vyhodnocení doby do výskytu asymptomatické bakteriurie a době trvání močové infekce ve studii jsme statisticky signifikantní rozdíl mezi oběma skupinami neprokázali. Zaznamenali jsme jedno poranění uretry u skupiny pacientů s obrazovou edukací. Závěr: Ve studii jsme prokázali, že obrazová edukace intermitentní katetrizace vede na 5% hladině významnosti ke statisticky signifikantnímu prodloužení doby do vzniku první močové infekce. Při porovnání ostatních sledovaných parametrů jsme neprokázali statisticky signifikantní rozdíl v době, kdy dochází k výskytu asymptomatické bakteriurie a době trvání močové infekce. (cs)
Title
  • INTERMITENTNÍ KATETRIZACE U PACIENTŮ PO SPINÁLNÍM PORANĚNÍ: PROSPEKTIVNÍ SLEDOVÁNÍ VLIVU EDUKACE PACIENTA NA VÝSKYT KOMPLIKACÍ
  • INTERMITENTNÍ KATETRIZACE U PACIENTŮ PO SPINÁLNÍM PORANĚNÍ: PROSPEKTIVNÍ SLEDOVÁNÍ VLIVU EDUKACE PACIENTA NA VÝSKYT KOMPLIKACÍ (cs)
  • CLEAN INTERMITTENT CATHETERIZATION IN PATIENTS FOLLOWING SPINAL CORD INJURY: A PROSPECTIVE STUDY EVALUATING THE CORRELATION BETWEEN EDUCATION AND INCIDENCE OF COMPLICATIONS (en)
skos:prefLabel
  • INTERMITENTNÍ KATETRIZACE U PACIENTŮ PO SPINÁLNÍM PORANĚNÍ: PROSPEKTIVNÍ SLEDOVÁNÍ VLIVU EDUKACE PACIENTA NA VÝSKYT KOMPLIKACÍ
  • INTERMITENTNÍ KATETRIZACE U PACIENTŮ PO SPINÁLNÍM PORANĚNÍ: PROSPEKTIVNÍ SLEDOVÁNÍ VLIVU EDUKACE PACIENTA NA VÝSKYT KOMPLIKACÍ (cs)
  • CLEAN INTERMITTENT CATHETERIZATION IN PATIENTS FOLLOWING SPINAL CORD INJURY: A PROSPECTIVE STUDY EVALUATING THE CORRELATION BETWEEN EDUCATION AND INCIDENCE OF COMPLICATIONS (en)
skos:notation
  • RIV/46747885:24610/13:#0000017!RIV14-MSM-24610___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 4
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 80779
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/46747885:24610/13:#0000017
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • education; clean intermittent catheterization; lower urinary tract dysfunction; urinary tract infection (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [C60130B447EC]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Česká urologie
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 17
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Kyrianová, Alena
  • Mečl, Jan
  • Šrám, Jaroslav
  • Šámal, Vladimír
issn
  • 1211-8729
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 24610
Faceted Search & Find service v1.16.116 as of Feb 22 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3239 as of Feb 22 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 80 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software