About: K přepisu textů nerodilých mluvčích češtiny pro potřeby žákovského korpusu     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Learner corpora have become a major resource for investigating a learner interlanguage and a significant incentive for many different types of research and teaching of second/foreign languages. Most of the original documents included in the learner corpora are hand-written. Therefore, the texts must be transcribed, which is very time consuming. In the presentation, we focus on the issues of text transcription and the transcription rules designed for the learner corpus of Czech (CzeSL). (en)
  • Pro řadu světových žákovských korpusů jsou sbírány rukopisné materiály a některé korpusy jazyka nerodilých mluvčích jsou na tento druh materiálu dokonce výhradně zacíleny. Tyto korpusy se musí vyrovnávat s otázkami spojenými s digitalizací textů a zabývat se problematikou rukopisných anomálií.
  • Pro řadu světových žákovských korpusů jsou sbírány rukopisné materiály a některé korpusy jazyka nerodilých mluvčích jsou na tento druh materiálu dokonce výhradně zacíleny. Tyto korpusy se musí vyrovnávat s otázkami spojenými s digitalizací textů a zabývat se problematikou rukopisných anomálií. (cs)
Title
  • K přepisu textů nerodilých mluvčích češtiny pro potřeby žákovského korpusu
  • K přepisu textů nerodilých mluvčích češtiny pro potřeby žákovského korpusu (cs)
  • Towards the transcription rules designed for the learner corpus of Czech (CzeSL) (en)
skos:prefLabel
  • K přepisu textů nerodilých mluvčích češtiny pro potřeby žákovského korpusu
  • K přepisu textů nerodilých mluvčích češtiny pro potřeby žákovského korpusu (cs)
  • Towards the transcription rules designed for the learner corpus of Czech (CzeSL) (en)
skos:notation
  • RIV/46747885:24510/11:#0001082!RIV14-MSM-24510___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • O
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 206891
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/46747885:24510/11:#0001082
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • learner language, learner corpus, transcription, handwriting (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [6BA02DCDC285]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Poděbrady
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Informační a komunikační technologie ve výuce cizích jazyků (včetně češtiny pro cizince)
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Štindlová, Barbora
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Karlova v Praze. Ústav jazykové a odborné přípravy
https://schema.org/isbn
  • 978-80-87238-07-3
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 24510
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software