About: Motivation of pupils and high school students to study technical fields     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The paper deals with the possibilities of primary school pupils increasing interest in the study at technical secondary schools and the possibilities of increasing the high school students interest in the study of the engineering universities. It presents the course and the results of a three -year project ESF “STARTTECH – Start with the technique” which was realized in Technical university of Liberec (TUL) in cooperation with the Secondary school of mechanical and electrical studies and also with Higher college in Liberec (SPŠSE) in years 2009 to 2012. The project is a consequence of long term and very close cooperation between TUL and SPSSE. In the range of the project the motivation strategy, which is one of the options to present the results of research and development to the broad public, was further developed, primarily for children and young people. Motivation strategy involves also parents and teachers motivation, because school and family support is very important for children's interest increasing and choice of profession,. For the evaluation of chosen strategy success, statistical graphs of individual project phases are introduced. Factors, which most influenced the interest in the technical branches at the primary school pupil's decisions for the secondary school choice, are identified. Temporary completed project takes up TUL next project. The paper outlines its basic parts and new opportunities for students, educators and the general public. (en)
  • Příspěvek se zabývá možnostmi zvýšení zájmu žáků ZŠ o studium technických SŠ a možnostmi zvýšení zájmu studentů SŠ o studium technických oborů VŠ. Je prezentován průběh a výsledky tříletého projektu ESF „STARTTECH – Začni s technikou“, který byl realizován na Technické univerzitě v Liberci (TUL) ve spolupráci se Střední průmyslovou školou strojní a elektrotechnickou a Vyšší odbornou školou Liberec (SPŠSE) v letech 2009 – 2012. Projekt je důsledkem dlouhodobé velmi úzké spolupráce mezi TUL a SPŠSE. V průběhu projektu byla spolupráce dále rozvinuta o technickou podporu učitelů SPŠSE. V rámci projektu byla společně vytvořena a rozvinuta motivační strategie, která je jednou z možností zpřístupnění výsledků vývoje techniky a výzkumu veřejnosti – především dětem a mladým lidem. Motivační strategie zahrnuje i motivaci rodičů a učitelů technických předmětů, protože podpora rodiny a školy je pro podporu zájmů dětí a volbu povolání důležitá. Pro vyhodnocení úspěšnosti zvolené motivační strategie jsou uvedeny statistické grafy vlivu fází projektu a jsou identifikovány faktory, které měly na ovlivnění zájmu o technické obory při rozhodování o výběru střední školy u žáků ZŠ největší vliv. Na ukončený projekt navazuje TUL dalším projektem. Jsou zde nastíněny jeho základní části a nové možnosti pro studenty, pedagogy i širokou veřejnost.
  • Příspěvek se zabývá možnostmi zvýšení zájmu žáků ZŠ o studium technických SŠ a možnostmi zvýšení zájmu studentů SŠ o studium technických oborů VŠ. Je prezentován průběh a výsledky tříletého projektu ESF „STARTTECH – Začni s technikou“, který byl realizován na Technické univerzitě v Liberci (TUL) ve spolupráci se Střední průmyslovou školou strojní a elektrotechnickou a Vyšší odbornou školou Liberec (SPŠSE) v letech 2009 – 2012. Projekt je důsledkem dlouhodobé velmi úzké spolupráce mezi TUL a SPŠSE. V průběhu projektu byla spolupráce dále rozvinuta o technickou podporu učitelů SPŠSE. V rámci projektu byla společně vytvořena a rozvinuta motivační strategie, která je jednou z možností zpřístupnění výsledků vývoje techniky a výzkumu veřejnosti – především dětem a mladým lidem. Motivační strategie zahrnuje i motivaci rodičů a učitelů technických předmětů, protože podpora rodiny a školy je pro podporu zájmů dětí a volbu povolání důležitá. Pro vyhodnocení úspěšnosti zvolené motivační strategie jsou uvedeny statistické grafy vlivu fází projektu a jsou identifikovány faktory, které měly na ovlivnění zájmu o technické obory při rozhodování o výběru střední školy u žáků ZŠ největší vliv. Na ukončený projekt navazuje TUL dalším projektem. Jsou zde nastíněny jeho základní části a nové možnosti pro studenty, pedagogy i širokou veřejnost. (cs)
Title
  • Motivation of pupils and high school students to study technical fields (en)
  • Motivace žáků ZŠ a studentů SŠ ke studiu technických oborů
  • Motivace žáků ZŠ a studentů SŠ ke studiu technických oborů (cs)
skos:prefLabel
  • Motivation of pupils and high school students to study technical fields (en)
  • Motivace žáků ZŠ a studentů SŠ ke studiu technických oborů
  • Motivace žáků ZŠ a studentů SŠ ke studiu technických oborů (cs)
skos:notation
  • RIV/46747885:24220/12:#0002125!RIV13-MSM-24220___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • O
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 151922
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/46747885:24220/12:#0002125
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Motivation; Technical Disciplines; Career planning; Motivational strategies; Children's university (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [CBA1B1E4DE3A]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Křtiny
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2012
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Kretschmerová, Lenka
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7375-644-4
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 24220
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software