About: Monitoring of lubricant quantity lubricant and its decrease on stamping surface     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • This paper deals with the evaluation of lubricants from their condition and trickle point of view onto their role for following processing – drawing of car-body stampings. The aim of paper was to find answers for questions about production technology concerning the amount decrease of chosen drawing oils and their eventually trickle in the conditions of normal drawing process for manufacturing of car-body stampings. Laboratory tests for different types of lubricants showed the change in properties in different climatic conditions as a result of transport, manipulation, stocking as well as utility operations relevant the whole process drawing of car-body stampings. Occurrence of possible decrease of lubricant amount together with trickle is interesting mainly from the point of oil layer and its change during time delays of drawing in series production and from whence it follows problems join with production defects caused by lubrication deficient.
  • This paper deals with the evaluation of lubricants from their condition and trickle point of view onto their role for following processing – drawing of car-body stampings. The aim of paper was to find answers for questions about production technology concerning the amount decrease of chosen drawing oils and their eventually trickle in the conditions of normal drawing process for manufacturing of car-body stampings. Laboratory tests for different types of lubricants showed the change in properties in different climatic conditions as a result of transport, manipulation, stocking as well as utility operations relevant the whole process drawing of car-body stampings. Occurrence of possible decrease of lubricant amount together with trickle is interesting mainly from the point of oil layer and its change during time delays of drawing in series production and from whence it follows problems join with production defects caused by lubrication deficient. (en)
  • Příspěvek se zabývá hodnocením maziv z  hlediska  jejich kondicionace  a skapávání  na vliv  úlohy  maziv při  následném zpracování - tažení výlisků karosářského typu. Cílem příspěvku bylo najít odpovědi na otázky technologie výroby týkající se úbytku množství nanesených vybraných tvářecích olejů a jejich případného skapávání v podmínkách běžného provozu při tváření nepravidelných výlisků dílů karoserie automobilu. Laboratorní zkoušky jednotlivých typů maziv prokázaly změnu vlastností v různých klimatických podmínkách v důsledku přepravy, manipulace, skladování, jakožto  pomocných operací doprovázejících celý proces lisování karosářských výlisků. Výskyt možného jevu úbytku maziva společně se skapáváním je zajímavý právě z hlediska olejové vrstvy a její změny během časových prodlev při tváření v sériové výrobě a z toho vyplývajících problémů spojených s výrobními vadami způsobenými nedostatečným mazáním. (cs)
Title
  • Monitoring of lubricant quantity lubricant and its decrease on stamping surface
  • Sledování množství maziva a jeho úbytku na povrchu výlisku (cs)
  • Monitoring of lubricant quantity lubricant and its decrease on stamping surface (en)
skos:prefLabel
  • Monitoring of lubricant quantity lubricant and its decrease on stamping surface
  • Sledování množství maziva a jeho úbytku na povrchu výlisku (cs)
  • Monitoring of lubricant quantity lubricant and its decrease on stamping surface (en)
skos:notation
  • RIV/46747885:24210/07:@KSP0169!RIV08-MSM-24210___
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 114-117
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM4674788501)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • Ročník XII
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 434951
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/46747885:24210/07:@KSP0169
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Lubricant, Lubrication Quantity, Trickle, Decrease of Lubricant Quantity (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [FBD9BAD76958]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Strojírenská technologie
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Kolnerová, Michaela
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
issn
  • 1211-4162
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 24210
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software