About: Vliv technologických parametrů na koeficient tření při tažení     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • By stamping drawing of so-called body type the technologic conditions which influence the process of drawing are changing. The variety of drawing speed or contact force in the field of blankholder of ductile tool causes the change of friction an therebyhe change of tribological conditions in the field of tool – material. The result is the increase of drawing forces with possibility of seizing creation. The seiznig problems occure mainly by sheets with coatings based on zinc which are used for stampingsof car body as a corrosion protection. The aim of this report is to point out the friction coefficient is not constant by the drawing but it is changing in dependece on drawing speed, holder force and used substrate. The modelling of drawing conditions ad elongation of sheet sample with changes of test parameters helps to find the friction coefficients which are shown in the graphs. (en)
  • Při tažení výlisků tzv. karosářského typu dochází ke změně technologických podmínek, které ovlivňují vlastní proces tažení. Změnou rychlosti tažení nebo kontaktního tlaku v oblasti přidržovače tažného nástroje dochází ke změnám tření a tím i změnám triblogických podmínek v oblasti nástroj - materiál.Výsledkem je nárůst tažných sil s možností vzniku zadírání. Problém zadírání se vyskytuje převážně u plechů s povlaky na bázi zinku, jež se z důvodu korozní ochrany používají pro výlisky karoserie automoilu. Cílem příspěvku je zdůraznit, že koeficient tření není při tažení konstantní, ale mění se v závislosti na rychlosti tažení, tlaku přidržovače a použitém substrátu. Modelováním podmínek tažení, protahováním vzorku plechu, při změně parametrů zkouškje zjištěn koeficient tření a prezentován formou grafů.
  • Při tažení výlisků tzv. karosářského typu dochází ke změně technologických podmínek, které ovlivňují vlastní proces tažení. Změnou rychlosti tažení nebo kontaktního tlaku v oblasti přidržovače tažného nástroje dochází ke změnám tření a tím i změnám triblogických podmínek v oblasti nástroj - materiál.Výsledkem je nárůst tažných sil s možností vzniku zadírání. Problém zadírání se vyskytuje převážně u plechů s povlaky na bázi zinku, jež se z důvodu korozní ochrany používají pro výlisky karoserie automoilu. Cílem příspěvku je zdůraznit, že koeficient tření není při tažení konstantní, ale mění se v závislosti na rychlosti tažení, tlaku přidržovače a použitém substrátu. Modelováním podmínek tažení, protahováním vzorku plechu, při změně parametrů zkouškje zjištěn koeficient tření a prezentován formou grafů. (cs)
Title
  • Vliv technologických parametrů na koeficient tření při tažení
  • Vliv technologických parametrů na koeficient tření při tažení (cs)
  • Technological parameters influence for coefficient of friction by drawing (en)
skos:prefLabel
  • Vliv technologických parametrů na koeficient tření při tažení
  • Vliv technologických parametrů na koeficient tření při tažení (cs)
  • Technological parameters influence for coefficient of friction by drawing (en)
skos:notation
  • RIV/46747885:24210/05:24210174!RIV06-MSM-24210___
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 100 + CD
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM4674788501)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 549452
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/46747885:24210/05:24210174
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • deep drawing, galling, drawing tool,tribology, coefficient friction, (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [A60BA50B7A8A]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Bratislava, Slovenská republika
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Bratislava, Slovenská republika
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Technológia 2005
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Doubek, Pavel
  • Kolnerová, Michaela
  • Solfronk, Pavel
  • Sobotka, Jiří
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Slovenská technická univerzita v Bratislave. Strojnícka fakulta
https://schema.org/isbn
  • 80-227-2264-2
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 24210
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software