About: Metodika popisující postup pro úpravu křižovatek     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Cílem této metodiky je stanovit postup pro výpočet efektivity přestavby rozlehlých úrovňových neřízených křižovatek. Výpočet efektivity je založen na očekávaném snížení ztrát z dopravní nehodovosti vlivem vybudování úpravy. Pro zajištění funkčnosti křižovatky je do celé metodiky zahrnut i výpočet kapacity, který se provádí pro stávající stav v návrhovém období a také pro navrhovaný stav v návrhovém období. Výpočet ztrát z dopravní nehodovosti se provádí na základě analýzy nehodových dat či na základě odhadu očekávaného počtu nehod pro daný typ uspořádání. Součástí metodiky je i příloha obsahující jednotlivé typy úprav ve vztahu k typům dopravních nehod. Metodika umožňuje stanovit, zda daný typ úpravy je schopen dostatečného společenského přínosu či nikoli (snížení ztrát z nehodovosti je kompenzováno finančními náklady na zřízení a údržbu opatření). Umožňuje rovněž porovnávání jednotlivých variant úprav. Tato metodika přináší nový přístup k řešení potenciálně nebezpečných křižovatek na české silniční síti v extravilánu i intravilánu. Nový postup je založen na cost-benefit analýze nákladů na úpravu dané křižovatky a přínosů vyplývajících ze snížení rizika vzniku dopravní nehody. Zvyšování bezpečnosti je úzce spjato i se základním požadavkem kapacity, proto je do celého procesu zahrnuto i hodnocení úrovně kvality dopravy v návrhovém období.
  • Cílem této metodiky je stanovit postup pro výpočet efektivity přestavby rozlehlých úrovňových neřízených křižovatek. Výpočet efektivity je založen na očekávaném snížení ztrát z dopravní nehodovosti vlivem vybudování úpravy. Pro zajištění funkčnosti křižovatky je do celé metodiky zahrnut i výpočet kapacity, který se provádí pro stávající stav v návrhovém období a také pro navrhovaný stav v návrhovém období. Výpočet ztrát z dopravní nehodovosti se provádí na základě analýzy nehodových dat či na základě odhadu očekávaného počtu nehod pro daný typ uspořádání. Součástí metodiky je i příloha obsahující jednotlivé typy úprav ve vztahu k typům dopravních nehod. Metodika umožňuje stanovit, zda daný typ úpravy je schopen dostatečného společenského přínosu či nikoli (snížení ztrát z nehodovosti je kompenzováno finančními náklady na zřízení a údržbu opatření). Umožňuje rovněž porovnávání jednotlivých variant úprav. Tato metodika přináší nový přístup k řešení potenciálně nebezpečných křižovatek na české silniční síti v extravilánu i intravilánu. Nový postup je založen na cost-benefit analýze nákladů na úpravu dané křižovatky a přínosů vyplývajících ze snížení rizika vzniku dopravní nehody. Zvyšování bezpečnosti je úzce spjato i se základním požadavkem kapacity, proto je do celého procesu zahrnuto i hodnocení úrovně kvality dopravy v návrhovém období. (cs)
  • The objective of this methodology is to establish a procedure for calculating the efficiency of conversion of large uncontrolled crossroads. Calculation of efficiency is based on the expected reduction in losses from traffic accidents due to building modifications. To make sure the intersection is the whole methodology incorporated into the calculation of capacity, which is implemented for the current state of the design period and also for the proposed condition in the design period. Calculation of losses from traffic accidents is done on the basis of an analysis of accident data or by estimating the expected number of accidents for that type of arrangement. Part of the methodology is an annex containing different types of adjustments in terms of the types of accidents. The methodology used to determine whether a given type of treatment is capable of sufficient societal benefit or not ( reduction of losses from accidents is offset by financial expenses for the establishment and maintenance measures). It also allows comparison of individual lots. This methodology provides a new approach to address the potentially dangerous intersections on the Czech road network in rural and urban areas. The new procedure is based on cost -benefit analysis of the costs of the intersection and the benefits arising from the reduction of the risk of traffic accidents. Increasing security is closely linked with the basic requirement of capacity , so the whole process includes an assessment of the level of quality of service in the design period. (en)
Title
  • Metodika popisující postup pro úpravu křižovatek
  • Metodika popisující postup pro úpravu křižovatek (cs)
  • The methodology describes the procedure for adjusting the crossroads (en)
skos:prefLabel
  • Metodika popisující postup pro úpravu křižovatek
  • Metodika popisující postup pro úpravu křižovatek (cs)
  • The methodology describes the procedure for adjusting the crossroads (en)
skos:notation
  • RIV/44994575:_____/13:#0001114!RIV14-TA0-44994575
  • č. j. 109/2013-520-TPV/1
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(ED2.1.00/03.0064), P(TA01031303)
http://linked.open...certifikacniOrgan
  • Ministerstvo dopravy ČR v Praze, Odbor strategie, nábř. L. Svobody 1222/12 110 15 Praha 1
http://linked.open.../datumCertifikace
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...onomickeParametry
  • Očekává se zvýšení firemního zisku při prováděných analýzách efektivity přestavby křižovatek. Hlavní přínos však spočívá v možnosti posouzení návratnosti vynaložených financí na přestavbu křižovatky.
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 87806
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/44994575:_____/13:#0001114
http://linked.open...terniIdentifikace
  • Metodika efektivity úprav
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • efficiency of adjustments intersection; economic evaluation; traffic accidents; traffic conflicts; relative accident rates; intensity; capacity; evaluating the effectiveness of reconstruction of the intersection; HENK (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [771955A382DB]
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...echnickeParametry
  • Metodika je volně dostupná na webu cdv. Elektronická verze metodiky je zpoplatněná a dostupná od března 2014.
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Frič, Jindřich
  • Novák, Jan
  • Striegler, Radim
  • Valentová, Veronika
  • Vyskočilová, Lucie
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software