Únosnost zemin v podloží pozemních komunikací je jedním z významných faktorů, který ovlivňuje kvalitu komunikace v budoucnosti. Návrhová metoda pro vozovky pozemních komunikací je v České republice popsána v Technických podmínkách Ministerstva dopravy a spojů ČR č. TP 77 [1] z roku 1995. Návrhová metoda vychází z modulu pružnosti podloží. Modul pružnosti podloží je v TP 77 definován vztahem závisejícím na kalifornském poměru únosnosti CBR, což znamená, že výchozí návrhovou veličinou je právě kalifornský poměr únosnosti.
Únosnost zemin v podloží pozemních komunikací je jedním z významných faktorů, který ovlivňuje kvalitu komunikace v budoucnosti. Návrhová metoda pro vozovky pozemních komunikací je v České republice popsána v Technických podmínkách Ministerstva dopravy a spojů ČR č. TP 77 [1] z roku 1995. Návrhová metoda vychází z modulu pružnosti podloží. Modul pružnosti podloží je v TP 77 definován vztahem závisejícím na kalifornském poměru únosnosti CBR, což znamená, že výchozí návrhovou veličinou je právě kalifornský poměr únosnosti. (cs)