Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Tento článek analyzuje moderní konstruktivistické vyučovací přístupy, které jsou jednímz nejdůležitějších nástrojů ke zvyšování kvality výuky na našich ekonomických fakultách. U tradičních přístupů k vyučování existuje bariéra mezi studentem a učitelem, a to skrze pravomoci učitele a procvičovací postupy. U konstruktivistických přístupů naopak učitel i student sdílejí stejnou odpovědnost a rozhodovací pravomoci, což demonstruje jejich vzájemný respekt. Demokratické a interaktivní procesy u konstruktivistických přístupů dovolují studentům, aby byli aktivními a autonomními. Používání konstruktivistických strategií navíc zvyšuje efektivnost práce učitele. (cs)
- This paper analyses modern constructivist teaching approaches as one of the most vital instruments for improving the quality of instruction in our faculties of eoconomics. In a traditional classroom, barrier between student and teacher exists through power and practice. In a constructivist classroom, by contrast, the teacher and the student share responsibility and decision making and demonstrate mutual respect. The democratic and interactive process of a constructivist classroom allows students to be active and autonomous learners. Using constructivist strategies, teachers are more effective.
- This paper analyses modern constructivist teaching approaches as one of the most vital instruments for improving the quality of instruction in our faculties of eoconomics. In a traditional classroom, barrier between student and teacher exists through power and practice. In a constructivist classroom, by contrast, the teacher and the student share responsibility and decision making and demonstrate mutual respect. The democratic and interactive process of a constructivist classroom allows students to be active and autonomous learners. Using constructivist strategies, teachers are more effective. (en)
|
Title
| - Moderní konstruktivistické vyučovací přístupy a české ekonomické fakulty (cs)
- Modern Constructivist Teaching Approaches and Czech Faculties of Economics
- Modern Constructivist Teaching Approaches and Czech Faculties of Economics (en)
|
skos:prefLabel
| - Moderní konstruktivistické vyučovací přístupy a české ekonomické fakulty (cs)
- Modern Constructivist Teaching Approaches and Czech Faculties of Economics
- Modern Constructivist Teaching Approaches and Czech Faculties of Economics (en)
|
skos:notation
| - RIV/44555601:13510/04:00003197!RIV06-GA0-13510___
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/44555601:13510/04:00003197
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - misconception; learning process; constructivism; faculties of economics; teaching approach; cooperation between faculties of economics and industry; preconception (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Globalisation and itsGeopolitical, Cultural, Economic and Ecological Context
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Ostravská univerzita v Ostravě
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |