About: Empiria a theoria, aneb když se věda s filozofií nehádá     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The traditional paradigm of modernity is decaying. It is evident even in pedagogy. A disillusionment is never a pleasing experience, but if- as a side-effect - it brings about a humbleness and willingness to ask again the fundamental questions about the essence of our educational endeavour, it is worth it. The pedagogical %22why%22 always precedes and determines the methodological %22how%22. Therefore it would be a mistake to ignore the %22why%22. Humanity intuitively defies meaninglessness, people need to know why they do what they do. Pedagogy is no exception. That is why it is good that the Journal Pedagogika provides room for educationalists-empiricists, who measure, count and do experiments as well as for educationalists-philosophers who reflect ideals, fundaments and strive for proper verbalizing of the meaning of educational endeavour. We need both. (en)
  • Paradigma tradiční modernity se rozpadá. Je to zřejmé i v pedagogice. Rozpad iluzí sice nikdy není příjemný, ale přinese-li jako vedlejší efekt jistou dávku myšlenkové pokory a ochoty klást si znovu základní otázky, cože to vlastně v pedagogice děláme a proč, pak není zbytečný. Pedagogické %22proč%22 vždy předchází a určuje následné metodické %22jak%22. Byla by proto chyba jej přeskakovat nebo ignorovat. Lidskost intuitivně vzdoruje bezesmyslnosti, proto je člověku vlastní touha znát důvod, rozumět, vědět, proč dělá to, co dělá. Pedagogika není výjimkou. Proto je dobře, že časopis Pedagogika nechává promlouvat jak pedagogy-empiriky, kteří měří, počítají a experimentují, tak teoretiky-filozofy, kteří reflektují ideály, ohledávají fundamenty a snaží se verbalizovat smysl pedagogického počínání. Obojí potřebujeme.
  • Paradigma tradiční modernity se rozpadá. Je to zřejmé i v pedagogice. Rozpad iluzí sice nikdy není příjemný, ale přinese-li jako vedlejší efekt jistou dávku myšlenkové pokory a ochoty klást si znovu základní otázky, cože to vlastně v pedagogice děláme a proč, pak není zbytečný. Pedagogické %22proč%22 vždy předchází a určuje následné metodické %22jak%22. Byla by proto chyba jej přeskakovat nebo ignorovat. Lidskost intuitivně vzdoruje bezesmyslnosti, proto je člověku vlastní touha znát důvod, rozumět, vědět, proč dělá to, co dělá. Pedagogika není výjimkou. Proto je dobře, že časopis Pedagogika nechává promlouvat jak pedagogy-empiriky, kteří měří, počítají a experimentují, tak teoretiky-filozofy, kteří reflektují ideály, ohledávají fundamenty a snaží se verbalizovat smysl pedagogického počínání. Obojí potřebujeme. (cs)
Title
  • Empiria a theoria, aneb když se věda s filozofií nehádá
  • Empiria a theoria, aneb když se věda s filozofií nehádá (cs)
  • Empiria and theoria or on harmony between science and philosophy (en)
skos:prefLabel
  • Empiria a theoria, aneb když se věda s filozofií nehádá
  • Empiria a theoria, aneb když se věda s filozofií nehádá (cs)
  • Empiria and theoria or on harmony between science and philosophy (en)
skos:notation
  • RIV/44555601:13430/14:43886521!RIV15-MSM-13430___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 4
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 14453
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/44555601:13430/14:43886521
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • philosophy, modernity; science; theoria; Empiria (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [358C53DA60AB]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Pedagogika
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 64
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Hábl, Jan
issn
  • 0031-3815
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 13430
Faceted Search & Find service v1.16.116 as of Feb 22 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3239 as of Feb 22 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 67 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software