Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The traditional paradigm of modernity is decaying. It is evident even in pedagogy. A disillusionment is never a pleasing experience, but if- as a side-effect - it brings about a humbleness and willingness to ask again the fundamental questions about the essence of our educational endeavour, it is worth it. The pedagogical %22why%22 always precedes and determines the methodological %22how%22. Therefore it would be a mistake to ignore the %22why%22. Humanity intuitively defies meaninglessness, people need to know why they do what they do. Pedagogy is no exception. That is why it is good that the Journal Pedagogika provides room for educationalists-empiricists, who measure, count and do experiments as well as for educationalists-philosophers who reflect ideals, fundaments and strive for proper verbalizing of the meaning of educational endeavour. We need both. (en)
- Paradigma tradiční modernity se rozpadá. Je to zřejmé i v pedagogice. Rozpad iluzí sice nikdy není příjemný, ale přinese-li jako vedlejší efekt jistou dávku myšlenkové pokory a ochoty klást si znovu základní otázky, cože to vlastně v pedagogice děláme a proč, pak není zbytečný. Pedagogické %22proč%22 vždy předchází a určuje následné metodické %22jak%22. Byla by proto chyba jej přeskakovat nebo ignorovat. Lidskost intuitivně vzdoruje bezesmyslnosti, proto je člověku vlastní touha znát důvod, rozumět, vědět, proč dělá to, co dělá. Pedagogika není výjimkou. Proto je dobře, že časopis Pedagogika nechává promlouvat jak pedagogy-empiriky, kteří měří, počítají a experimentují, tak teoretiky-filozofy, kteří reflektují ideály, ohledávají fundamenty a snaží se verbalizovat smysl pedagogického počínání. Obojí potřebujeme.
- Paradigma tradiční modernity se rozpadá. Je to zřejmé i v pedagogice. Rozpad iluzí sice nikdy není příjemný, ale přinese-li jako vedlejší efekt jistou dávku myšlenkové pokory a ochoty klást si znovu základní otázky, cože to vlastně v pedagogice děláme a proč, pak není zbytečný. Pedagogické %22proč%22 vždy předchází a určuje následné metodické %22jak%22. Byla by proto chyba jej přeskakovat nebo ignorovat. Lidskost intuitivně vzdoruje bezesmyslnosti, proto je člověku vlastní touha znát důvod, rozumět, vědět, proč dělá to, co dělá. Pedagogika není výjimkou. Proto je dobře, že časopis Pedagogika nechává promlouvat jak pedagogy-empiriky, kteří měří, počítají a experimentují, tak teoretiky-filozofy, kteří reflektují ideály, ohledávají fundamenty a snaží se verbalizovat smysl pedagogického počínání. Obojí potřebujeme. (cs)
|
Title
| - Empiria a theoria, aneb když se věda s filozofií nehádá
- Empiria a theoria, aneb když se věda s filozofií nehádá (cs)
- Empiria and theoria or on harmony between science and philosophy (en)
|
skos:prefLabel
| - Empiria a theoria, aneb když se věda s filozofií nehádá
- Empiria a theoria, aneb když se věda s filozofií nehádá (cs)
- Empiria and theoria or on harmony between science and philosophy (en)
|
skos:notation
| - RIV/44555601:13430/14:43886521!RIV15-MSM-13430___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/44555601:13430/14:43886521
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - philosophy, modernity; science; theoria; Empiria (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |