Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Story has got a peculiar power. It is said that truth clothed into a story will enter every door. This is evident also in renown of Comenius' work Labyrinth of the world and paradise of the heart. Comenius wrote number of good works, but none of them enjoyed such popularity and didactic effectiveness as this narrative allegory. The question is: What is the magic of a narrative form? In what lies its formative power? What makes a story (an allegorical story in this case) so functional from the educational perspective? This book attempts to present answers to these questions. It is not an exhaustive treatise about a narrative as literary phenomenon, but rather an interdisciplinary case study, which analyses a literary text (Comenius' Labyrinth) from a didactic point of view. Pedagogy usually knows that stories %22works%22, but does not asks why. This study wants to connect these two questions. In other words, its goal is to contribute to the pedagogical discussion about effectiveness of a story as didactic tool by a literary observations (en)
- Příběh má zvláštní moc. Říká se, že pravda oděná do příběhu projde každými dveřmi. To je zřejmé i z věhlasu Komenského díla Labyrint světa a ráj srdce. Komenský napsal mnoho kvalitních spisů, ale žádný nedosáhl takové obliby a didaktické účinnosti jako narativně-alegorický Labyrint. Otázka zní: V čem spočívá kouzlo narativní formy? V čem je jeho formativní síla? Co činí příběh (v tomto případě alegorický) didakticky funkční? Kniha předkládá některé odpovědi. Nejedná se o vyčerpávající pojednání narativu jako literárního fenoménu, ale spíše o interdisciplinární případovou studii, ve které je literární útvar (Komenského Labyrint) analyzován s didaktickými brýlemi na očích. Pedagogika ví, že příběhy fungují, ale obvykle se neptá proč. Tato studie usiluje o propojení těchto otázek, resp. chce přispět literárními postřehy do pedagogické diskuze ohledně efektivity příběhu jako didaktického prostředku.
- Příběh má zvláštní moc. Říká se, že pravda oděná do příběhu projde každými dveřmi. To je zřejmé i z věhlasu Komenského díla Labyrint světa a ráj srdce. Komenský napsal mnoho kvalitních spisů, ale žádný nedosáhl takové obliby a didaktické účinnosti jako narativně-alegorický Labyrint. Otázka zní: V čem spočívá kouzlo narativní formy? V čem je jeho formativní síla? Co činí příběh (v tomto případě alegorický) didakticky funkční? Kniha předkládá některé odpovědi. Nejedná se o vyčerpávající pojednání narativu jako literárního fenoménu, ale spíše o interdisciplinární případovou studii, ve které je literární útvar (Komenského Labyrint) analyzován s didaktickými brýlemi na očích. Pedagogika ví, že příběhy fungují, ale obvykle se neptá proč. Tato studie usiluje o propojení těchto otázek, resp. chce přispět literárními postřehy do pedagogické diskuze ohledně efektivity příběhu jako didaktického prostředku. (cs)
|
Title
| - Teaching and learning trhough story. Comenius' Labyrinth and didactic potentials of narrative allegory. (en)
- Učit (se) příběhem. Komenského Labyrin a didaktické možnosti narativní alegorie.
- Učit (se) příběhem. Komenského Labyrin a didaktické možnosti narativní alegorie. (cs)
|
skos:prefLabel
| - Teaching and learning trhough story. Comenius' Labyrinth and didactic potentials of narrative allegory. (en)
- Učit (se) příběhem. Komenského Labyrin a didaktické možnosti narativní alegorie.
- Učit (se) příběhem. Komenského Labyrin a didaktické možnosti narativní alegorie. (cs)
|
skos:notation
| - RIV/44555601:13430/13:43884999!RIV14-MSM-13430___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/44555601:13430/13:43884999
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - narative, education, Comenius' Labyrinth, alegory, ethics; Teaching/Learning (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Učit (se) příběhem. Komenského Labyrin a didaktické možnosti narativní alegorie.
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |