Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The monograph %22Preconceptions and Misconceptions in Subject Didactics%22 focuses on actual issue of pupils' cognition psychogenesis. The concept got wide attention in relation to the paradigm of didactic reconstruction which has been lately used in contemporary subject didactics. In the frame of both theoretical studies and conducted research projects subject teaching methods depart from the study of educational content, specific organisational forms and teaching methods, and incline to the process of knowledge formation and to naive pupils? theories. Didactic construction is understood as means of dynamic transformation of naive children theories into conceptions that better corresponds to contemporary state of scientific knowledge. The monograph thematically focuses on initial element of didactic reconstruction i.e. pupils' misconceptions - learners' erroneous concepts of educational content. The issue is analysed in individual chapters through the different subject didactics and thus the monograph offers overall reflection of the present situation. (en)
- Monografie %22Prekoncepce a miskoncepce v oborových didaktikách%22 je zaměřena na aktuální problematiku psychogeneze žákova poznání. Tento koncept se dostal do středu pozornosti v souvislosti s paradigmatem didaktické rekonstrukce, které se začíná uplatňovat v oborových didaktikách. V rámci teoretických studií i realizovaných výzkumných projektů se oborové didaktiky stále více přiklánějí od studia obsahů vzdělávání, specifických organizačních forem a metod výuky k procesu utváření vědomostí a k naivním teoriím žáků. Didaktická rekonstrukce je pak chápána jako prostředek k dynamickému přetvoření naivních teorií dítěte k pojetí, které více odpovídá současnému stavu vědeckého poznání. Monografie se tematicky zaměřuje na výchozí prvek didaktické rekonstrukce, a sice na žákovské miskoncepce, tedy mylné představy učících se jedinců o obsahu vzdělávání. Jednotlivé kapitoly monografie analyzují toto téma z pohledu různých oborových didaktik a reflektují současný stav poznání této problematiky v jednotlivých didaktikách.
- Monografie %22Prekoncepce a miskoncepce v oborových didaktikách%22 je zaměřena na aktuální problematiku psychogeneze žákova poznání. Tento koncept se dostal do středu pozornosti v souvislosti s paradigmatem didaktické rekonstrukce, které se začíná uplatňovat v oborových didaktikách. V rámci teoretických studií i realizovaných výzkumných projektů se oborové didaktiky stále více přiklánějí od studia obsahů vzdělávání, specifických organizačních forem a metod výuky k procesu utváření vědomostí a k naivním teoriím žáků. Didaktická rekonstrukce je pak chápána jako prostředek k dynamickému přetvoření naivních teorií dítěte k pojetí, které více odpovídá současnému stavu vědeckého poznání. Monografie se tematicky zaměřuje na výchozí prvek didaktické rekonstrukce, a sice na žákovské miskoncepce, tedy mylné představy učících se jedinců o obsahu vzdělávání. Jednotlivé kapitoly monografie analyzují toto téma z pohledu různých oborových didaktik a reflektují současný stav poznání této problematiky v jednotlivých didaktikách. (cs)
|
Title
| - Prekoncepce a miskoncepce v oborových didaktikách
- Preconceptions and Misconceptions in Subject Didactics (en)
- Prekoncepce a miskoncepce v oborových didaktikách (cs)
|
skos:prefLabel
| - Prekoncepce a miskoncepce v oborových didaktikách
- Preconceptions and Misconceptions in Subject Didactics (en)
- Prekoncepce a miskoncepce v oborových didaktikách (cs)
|
skos:notation
| - RIV/44555601:13430/10:00005618!RIV13-GA0-13430___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/44555601:13430/10:00005618
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - preconcept, miscopnception, children's understanding, psychodidactic, subject didactic (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Prekoncepce a miskoncepce v oborových didaktikách
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Hádková, Marie
- Jindráček, Václav
- Škoda, Jiří
- Doulík, Pavel
- Králík, Jiří
|
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |