About: Výsledky výzkumů TIMSS - inspirace pro učitele přírodovědných předmětů     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • This contribution deals with an analysis of pupil´s mistakes in the TIMSS exercises that focused on the field of chemistry and with a comparative analysis of such mistakes made by Czech pupils and pupils from other countries in the world, who participated in the TIMSS research. Subject to the analysis are exercises created for pupils of 4th or 8th grades. Subject-matter of the analysis are exercises in the following thematic units: %22Aggregate and changes in substances%22, %22Sorting and properties of substances%22 (by pupils of 4thgrades) and further about exercises in the thematic units %22Chemical reactions%22, %22Properties of substances%22, %22Sorting and composition of substances%22. Pupils´ results of exercises in the above thematic units are subject to a comparative analysis in the light of gender differences, type of the thematic unit and intellectual operations that are necessary for solving the respective type of the exercises. Furthermore, common wrong answe (en)
  • Příspěvek se zaměřuje na analýzu žákovských chyb v úlohách TIMSS zaměřených na oblast chemie a komparační analýzu těchto chyb mezi českými žáky a žáky z ostatních zemí světa, kteří se výzkumu TIMSS zúčastnili. Analyzovány budou úlohy pro žáky 4. ročníků a žáky 8. ročníků. Jedná se o úlohy v tematických celcích %22Skupenství a změny látek%22, %22Třídění a vlastnosti látek%22 (u žáků 4. ročníku) a úlohy v tematických celcích %22Chemické reakce%22, %22Vlastnosti látek%22, %22Třídění a složení látek%22. Výsledky řešení úloh z těchto tematických celků jsou podrobeny komparační analýze z hlediska genderových rozdílů, z hlediska typu tematického celku a z hlediska myšlenkových operací nutných pro řešení daných typů úloh. V příspěvku jsou dále diskutovány typické chybné odpovědi žáků u vybraných úloh a identifikovány převažující miskoncepce žáků.
  • Příspěvek se zaměřuje na analýzu žákovských chyb v úlohách TIMSS zaměřených na oblast chemie a komparační analýzu těchto chyb mezi českými žáky a žáky z ostatních zemí světa, kteří se výzkumu TIMSS zúčastnili. Analyzovány budou úlohy pro žáky 4. ročníků a žáky 8. ročníků. Jedná se o úlohy v tematických celcích %22Skupenství a změny látek%22, %22Třídění a vlastnosti látek%22 (u žáků 4. ročníku) a úlohy v tematických celcích %22Chemické reakce%22, %22Vlastnosti látek%22, %22Třídění a složení látek%22. Výsledky řešení úloh z těchto tematických celků jsou podrobeny komparační analýze z hlediska genderových rozdílů, z hlediska typu tematického celku a z hlediska myšlenkových operací nutných pro řešení daných typů úloh. V příspěvku jsou dále diskutovány typické chybné odpovědi žáků u vybraných úloh a identifikovány převažující miskoncepce žáků. (cs)
Title
  • Výsledky výzkumů TIMSS - inspirace pro učitele přírodovědných předmětů
  • The results of the TIMSS researches - the inspiration for science teachers (en)
  • Výsledky výzkumů TIMSS - inspirace pro učitele přírodovědných předmětů (cs)
skos:prefLabel
  • Výsledky výzkumů TIMSS - inspirace pro učitele přírodovědných předmětů
  • The results of the TIMSS researches - the inspiration for science teachers (en)
  • Výsledky výzkumů TIMSS - inspirace pro učitele přírodovědných předmětů (cs)
skos:notation
  • RIV/44555601:13430/10:00005614!RIV11-GA0-13430___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA406/09/0359)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 297385
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/44555601:13430/10:00005614
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • TIMSS; chemistry; aggregate and changes in substances; sorting and properties of substances; chemical reactions; analysis of pupil´s mistakes (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [E845FF6D8C29]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Trojanovice
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Ostrava
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Aktuální aspekty pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů chemie
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Škoda, Jiří
  • Doulík, Pavel
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Ostravská univerzita v Ostravě
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7368-426-6
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 13430
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.116 as of Feb 22 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3239 as of Feb 22 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 68 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software