About: Diagnostika dětských pojetí a její využití v pedagogické praxi.     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Práce je zaměřena na problematiku dětských pojetí, jejich diagnostiky a možnosti jejich dynamické modifikace v rámci různých modelů řízení učebních činností žáků. Teoretická část práce vymezuje neurofyziologické základy učení, objasňuje mechanismy utváření dětských pojetí a kompletních poznatkových systémů dítěte. V empirické části práce jsou uváděny a diskutovány jednotlivé metody využité k výzkumu dětských pojetí. Každá metoda je demonstrována konkrétními výzkumnými daty a z nich vyplývajícími závěry. Pozornost je věnována těmto metodám: fenomenografické interview, didaktický test, diagnostika dětské kresby, obsahová analýza textů, pojmové mapování, škálování. Dětská pojetí a jejich diagnostika jsou významnými faktory modernizace výuky v souvislosti s kurikulární reformou probíhající v ČR. V práci jsou proto diskutovány i konkrétní možnosti implementace problematiky dětských pojetí do reálného edukačního procesu.
  • Práce je zaměřena na problematiku dětských pojetí, jejich diagnostiky a možnosti jejich dynamické modifikace v rámci různých modelů řízení učebních činností žáků. Teoretická část práce vymezuje neurofyziologické základy učení, objasňuje mechanismy utváření dětských pojetí a kompletních poznatkových systémů dítěte. V empirické části práce jsou uváděny a diskutovány jednotlivé metody využité k výzkumu dětských pojetí. Každá metoda je demonstrována konkrétními výzkumnými daty a z nich vyplývajícími závěry. Pozornost je věnována těmto metodám: fenomenografické interview, didaktický test, diagnostika dětské kresby, obsahová analýza textů, pojmové mapování, škálování. Dětská pojetí a jejich diagnostika jsou významnými faktory modernizace výuky v souvislosti s kurikulární reformou probíhající v ČR. V práci jsou proto diskutovány i konkrétní možnosti implementace problematiky dětských pojetí do reálného edukačního procesu. (cs)
  • The thesis focuses on children?s concepts, their diagnostics and possibilities of their dynamic modification within various models of managing pupils´ learning activities. The theoretical part of the thesis identifies neuro-physiological basics of tuition, explains the mechanisms behind the development of children?s concepts and complete knowledge systems in a child. The empirical part of the thesis specifies and discusses individual methods used in the research of children?s concepts. Each method is demonstrated by specific research data and conclusions derived from them. Attention is paid to the following methods: a phenomenographic interview, didactical test, diagnostics of a child?s drawing, text content analysis, notion mapping, scaling. Children?s concepts and their diagnostics are important factors in tuition modernization in connection with the curriculum reform in place in the Czech Republic. The thesis also discusses specific possibilities of the implementation of children?s concepts in real (en)
Title
  • Diagnostika dětských pojetí a její využití v pedagogické praxi.
  • The children?s preconceptions diagnostics and its use in pedagogical practice (en)
  • Diagnostika dětských pojetí a její využití v pedagogické praxi. (cs)
skos:prefLabel
  • Diagnostika dětských pojetí a její využití v pedagogické praxi.
  • The children?s preconceptions diagnostics and its use in pedagogical practice (en)
  • Diagnostika dětských pojetí a její využití v pedagogické praxi. (cs)
skos:notation
  • RIV/44555601:13430/08:00004664!RIV09-MPS-13430___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(1J037/05-DP2)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 363274
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/44555601:13430/08:00004664
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Children?s Concepts; Psychodidactics; Pedagogical and Psychological Diagnostics; Individualisation of Education; Constructivism (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [C23ABB4F425E]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Ústí nad Labem
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • 1
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Diagnostika dětských pojetí a její využití v pedagogické praxi.
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Škoda, Jiří
  • Doulík, Pavel
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7414-059-4
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 13430
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 85 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software