About: Základní teoretická paradigmata psychogeneze dětských pojetí     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The article looks at the fundamental theoretic paradigms to relate to the notion of the pre-concept and psychogenesis of knowledge among pupils. We firstly deal with theoretic standpoints according to the conceptions of L. S. Vygotský, who is considered to be a proponent of the scientistically-oriented concept of the education process. The primary task of the school from this perspective appears to be the need to instil in pupils a system of scientific knowledge. Attention is therefore principally paid to the development of scientific concepts and their ontogenesis. We then discuss the possibilities of working with preconcepts of scientific notions within the scope of constructivist teaching. Further attention is paid to the theoretic paradigms formulated in the works of J. Piaget. His work is one of the foundation stones on which is built the cognitively psychological concept of education, which is strongly focused on the individual characteristics of the individual learner, and primarily on the oper (en)
  • V článku jsou uváděny základní teoretická paradigmata vztahující se k pojetí prekonceptu a psychogenezi poznání u žáků. Nejprve jsou diskutována teoretická východiska podle pojetí L. S. Vygotského. Je považován za reprezentanta scientisticky orientovaného pojetí edukačního procesu. Prvořadým úkolem školy se z tohoto pohledu jeví nutnost vštípit žákům systém vědeckých poznatků. Pozornost je tedy věnována především vývoji vědeckých pojmů a jejich ontogenezi. Diskutovány jsou možnosti práce s prekoncepty vědeckých pojmů v rámci konstruktivistické výuky. Dále je pozornost věnována teoretickému paradigmatu formulovanému v pracích J. Piageta. Jeho dílo se stalo jedním ze základních kamenů, ze kterých je dnes vystavěna kognitivně psychologická koncepce vzdělávání silně se orientující na individuální charakteristiky učícího se jedince - zejména pak na operace, které při tomto procesu jedinec realizuje. Tím se stávají také Piagetovy myšlenky podstatnými pro relevantní uchopení problematiky dětských pojetí a je
  • V článku jsou uváděny základní teoretická paradigmata vztahující se k pojetí prekonceptu a psychogenezi poznání u žáků. Nejprve jsou diskutována teoretická východiska podle pojetí L. S. Vygotského. Je považován za reprezentanta scientisticky orientovaného pojetí edukačního procesu. Prvořadým úkolem školy se z tohoto pohledu jeví nutnost vštípit žákům systém vědeckých poznatků. Pozornost je tedy věnována především vývoji vědeckých pojmů a jejich ontogenezi. Diskutovány jsou možnosti práce s prekoncepty vědeckých pojmů v rámci konstruktivistické výuky. Dále je pozornost věnována teoretickému paradigmatu formulovanému v pracích J. Piageta. Jeho dílo se stalo jedním ze základních kamenů, ze kterých je dnes vystavěna kognitivně psychologická koncepce vzdělávání silně se orientující na individuální charakteristiky učícího se jedince - zejména pak na operace, které při tomto procesu jedinec realizuje. Tím se stávají také Piagetovy myšlenky podstatnými pro relevantní uchopení problematiky dětských pojetí a je (cs)
Title
  • Základní teoretická paradigmata psychogeneze dětských pojetí
  • Základní teoretická paradigmata psychogeneze dětských pojetí (cs)
  • The Basic Theory of the Paradigm of Children's learning Development (en)
skos:prefLabel
  • Základní teoretická paradigmata psychogeneze dětských pojetí
  • Základní teoretická paradigmata psychogeneze dětských pojetí (cs)
  • The Basic Theory of the Paradigm of Children's learning Development (en)
skos:notation
  • RIV/44555601:13430/05:00003119!RIV06-MPS-13430___
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 117-131
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(1J037/05-DP2)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 551775
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/44555601:13430/05:00003119
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • children's conceptions; preconcepts; ontogenesis; scientific concepts; constructivism; the zone of most imminent development (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [2C65304DE0F0]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Ústí nad Labem
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Ústí nad Labem
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Pedagogicko-psychologické aspekty dětských pojetí
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Škoda, Jiří
  • Doulík, Pavel
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
https://schema.org/isbn
  • 80-7044-740-0
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 13430
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software