Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The aim of this paper is address a topic which has not been given much attention in the world literature – brand valuation in a situation when the brand being valued creates a negative impact in buying behaviour and thus destroys the equity value of the firm. After correctly defining the terms trademark, brand, trade name and brand equity the article focuses on modifications of the VIM model and the process for valuing brands having a negative impact on buying behaviour of consumers. Then the article presents an illustrative case study showing the basic application and principles of using the VIM model. At the end the main downsides of valuing brands of the above mentioned characteristics are summarized. (en)
- Silná značka umožňující jednoznačnou identifikaci produktů konkrétního výrobce, se na konkurenčním trhu často stává jedním z nejhodnotnějších aktiv. Její přínos se ve finanční rovině projevuje obvykle nárůstem příjmů a poklesem jejich rizikovosti. Z finančního hlediska je zřejmé, že kladná hodnota značky vzniká tehdy, jestliže rizikově očištěné přínosy značky (vyšší výnosy nebo nižší náklady) převáží náklady (investice) nutné pro vybudování a udržení hodnoty značky. Zatímco silným značkám je věnována velká řada teoretických i empirických studií, je řešení problematiky negativních asociací spojených se značkou a důsledků pro podnik opomíjeno. Cílem tohoto příspěvku je navrhnout metodologický aparát umožňující stanovení hodnoty značky v případě, že je značka spojena s natolik negativními asociacemi zákazníků, že působí v nákupním rozhodování jako faktor odrazující od koupě. Na základě toho je možno vyhodnotit, jakým způsobem značka ovlivňuje tvorbu hodnoty podniku a nakolik výhodnou investicí by byl rebranding či změna marketingové strategie.
- Silná značka umožňující jednoznačnou identifikaci produktů konkrétního výrobce, se na konkurenčním trhu často stává jedním z nejhodnotnějších aktiv. Její přínos se ve finanční rovině projevuje obvykle nárůstem příjmů a poklesem jejich rizikovosti. Z finančního hlediska je zřejmé, že kladná hodnota značky vzniká tehdy, jestliže rizikově očištěné přínosy značky (vyšší výnosy nebo nižší náklady) převáží náklady (investice) nutné pro vybudování a udržení hodnoty značky. Zatímco silným značkám je věnována velká řada teoretických i empirických studií, je řešení problematiky negativních asociací spojených se značkou a důsledků pro podnik opomíjeno. Cílem tohoto příspěvku je navrhnout metodologický aparát umožňující stanovení hodnoty značky v případě, že je značka spojena s natolik negativními asociacemi zákazníků, že působí v nákupním rozhodování jako faktor odrazující od koupě. Na základě toho je možno vyhodnotit, jakým způsobem značka ovlivňuje tvorbu hodnoty podniku a nakolik výhodnou investicí by byl rebranding či změna marketingové strategie. (cs)
|
Title
| - VIM Model for Valuing Brands with Negative Impact on Consumer´s Buying Behaviour (en)
- VIM model pro ocenění značky se zápornou relevancí v nákupním rozhodování
- VIM model pro ocenění značky se zápornou relevancí v nákupním rozhodování (cs)
|
skos:prefLabel
| - VIM Model for Valuing Brands with Negative Impact on Consumer´s Buying Behaviour (en)
- VIM model pro ocenění značky se zápornou relevancí v nákupním rozhodování
- VIM model pro ocenění značky se zápornou relevancí v nákupním rozhodování (cs)
|
skos:notation
| - RIV/29142890:_____/13:#0000060!RIV14-MSM-29142890
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/29142890:_____/13:#0000060
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Brand; Brand Value; Negative Brand Relevance; VIM (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Finanční řízení podniků a finančních institucí
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Krabec, Tomáš
- Čižinská, Romana
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava
|
https://schema.org/isbn
| |