About: Complex Systems Education for natural Hazards and from down to up Pushing of Government and Officials: A Case Study.     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The highest priority has extensive education of new alternative paradigm for students. The reason is, study of Natural Science is highly fragmented into too one-theme-narrowly aimed specializations at Czech Universities. Common introductions into general methodology of science are unfortunately old fashioned, if any. They stress regular, reductionist, and time-less paradigm of classical physics without any alternatives, even the one of quantum theory by statistical physics. According former, our world is full of passive, simple, material items, which are being displaced, dragged, and changed (reversibly) by outer forces. Their interplays gradually, reaching one-by one higher levels of causal organization - all levels with the same types of canonical description, finally form the visible macro-reality. This view is in direct contradiction with student’s personal experience.
  • The highest priority has extensive education of new alternative paradigm for students. The reason is, study of Natural Science is highly fragmented into too one-theme-narrowly aimed specializations at Czech Universities. Common introductions into general methodology of science are unfortunately old fashioned, if any. They stress regular, reductionist, and time-less paradigm of classical physics without any alternatives, even the one of quantum theory by statistical physics. According former, our world is full of passive, simple, material items, which are being displaced, dragged, and changed (reversibly) by outer forces. Their interplays gradually, reaching one-by one higher levels of causal organization - all levels with the same types of canonical description, finally form the visible macro-reality. This view is in direct contradiction with student’s personal experience. (en)
  • Vysokou prioritou má pro studenty extenzivní výchova pro oblast nových alternativních paradigmat. Názor je, že na českých universitách studium přírodních věd je vysoce roztříštěno do jednoho úzkého tématu. Běžné představení hlavních metodologií v oblasti řízení přírodních rizik jsou pojímány bohužel staromódně. Je kladen důraz na pravidelné a nekonečné příklady klasické fyziky. Moderní přístupy o oblasti řízení přírodních rizik si proto žádají využití moderních metod přístupů zdola při použití teorie komplexních systémů. Do této oblastí by proto měl směřovat v budoucnu důraz při výchově studentů a dalších vědeckých pracovníků. (cs)
Title
  • Complex Systems Education for natural Hazards and from down to up Pushing of Government and Officials: A Case Study.
  • Complex Systems Education for natural Hazards and from down to up Pushing of Government and Officials: A Case Study. (en)
  • Výchova v oblasti využití komplexních systému v řízení přírodních rizik a zvýšení energičnosti při rozhodování úřrdníků (cs)
skos:prefLabel
  • Complex Systems Education for natural Hazards and from down to up Pushing of Government and Officials: A Case Study.
  • Complex Systems Education for natural Hazards and from down to up Pushing of Government and Officials: A Case Study. (en)
  • Výchova v oblasti využití komplexních systému v řízení přírodních rizik a zvýšení energičnosti při rozhodování úřrdníků (cs)
skos:notation
  • RIV/26619954:_____/09:#0000027!RIV09-AV0-26619954
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(1ET110190504)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • EGU2009
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 307886
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/26619954:_____/09:#0000027
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Complex systems; Natural hazards; Integrated Information System (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • AT - Rakouská republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [A0D94F358B05]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Geophysical Research Abstracts
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • Vol. 11
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Zvelebil, Jiří
issn
  • 1607-7962
number of pages
Faceted Search & Find service v1.16.116 as of Feb 22 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3239 as of Feb 22 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 81 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software