Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Příspěvek popisuje numerickou a fyzikální simulaci současného stavu technologie tváření železničních kol. Numerická simulace poskytuje informace o toku materiálu, velikosti a rychlosti deformace v průběhu tváření a teplotních poměrech při manipulaci a tváření. Fyzikální simulace umožňuje získat na vzorcích mikrostrukturu odpovídající vybraným místům železničního kola. Vzájemnou kombinací těchto dvou technik je možné optimalizovat proces jak z pohledu kvality, tak i z pohledu energetické náročnosti. Tato technika byla použita na technologii tváření železničních kol z materiálu ČSN 412050 v podmínkách firmy BONATRANS GROUP a.s. V článku jsou uvedeny výsledky jak numerické, tak i fyzikální simulace a jejich porovnání s experimentálním tvářením v provozu.
- Příspěvek popisuje numerickou a fyzikální simulaci současného stavu technologie tváření železničních kol. Numerická simulace poskytuje informace o toku materiálu, velikosti a rychlosti deformace v průběhu tváření a teplotních poměrech při manipulaci a tváření. Fyzikální simulace umožňuje získat na vzorcích mikrostrukturu odpovídající vybraným místům železničního kola. Vzájemnou kombinací těchto dvou technik je možné optimalizovat proces jak z pohledu kvality, tak i z pohledu energetické náročnosti. Tato technika byla použita na technologii tváření železničních kol z materiálu ČSN 412050 v podmínkách firmy BONATRANS GROUP a.s. V článku jsou uvedeny výsledky jak numerické, tak i fyzikální simulace a jejich porovnání s experimentálním tvářením v provozu. (cs)
- The paper describes numerical and physical simulations of the present process of production of rail wheels by forming. The numerical simulation offers an insight into the material flow, the strain rate and magnitude in the course of forming and into temperatures during handling and forming. By using physical simulations, one can prepare in samples the types of microstructure, which match those of selected areas of the rail wheel. Combining these two techniques provides an opportunity to optimize the process in terms of both quality and energy consumption. This method was applied to the process of forming rail wheels from the steel 1.0314 in the BONATRANS GROUP a.s. plant. The conclusions include results of both numerical and physical simulations and their comparison with the conditions of experimental forming on site. (en)
|
Title
| - Modelování procesu tváření železničních kol
- Modelování procesu tváření železničních kol (cs)
- Modelling of Railway Wheel Forming Process (en)
|
skos:prefLabel
| - Modelování procesu tváření železničních kol
- Modelování procesu tváření železničních kol (cs)
- Modelling of Railway Wheel Forming Process (en)
|
skos:notation
| - RIV/26316919:_____/10:#0000234!RIV11-MPO-26316919
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/26316919:_____/10:#0000234
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - railway wheel, rolling, mathematical modeling, physical modeling of structure (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Kubec, Václav
- Zemko, Michal
- Poláková, Ivana
- Motyčka, Petr
- Fedorko, Mikuláš
|
issn
| |
number of pages
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |