Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Diskurz termínu identity je velmi jednoznačný v sociálních vědách. Zde však převládá názor, že identita je sociální konstrukt, který se vyznačuje pluralitou identifikačních vztahů. Identita jako non-variabilní a stabilní kvalita člověka je v otázce, a naopak, je jako pokračující proces budování, definování a znovu definování v interakci člověka s vnějším světem. Z hlediska konstruktivismu, můžeme identitu chápat jako umění sebeutváření provedeného v konkrétních podmínkách sociálně-kulturního prostředí. V době pozdní moderny je umění sebeutváření se výrazněji prováděno v atmosféře rostoucí nejistoty. Nejistota způsobuje problémy při budování sebevědomí, což komplikuje proces vytváření identity člověka. My, jako spotřebitelé, zažíváme určitou nejistotu, když máme na výběr z široké škály spotřebního zboží a služeb. Nejistota vyzývá k poptávce po důvěře. Důvěra způsobuje snížení nejistoty a podporuje sebevědomí jako předpoklad vytváření identity. Ve světě konzumu a spotřeby významu, je také rostoucí význam značek a prodejců jako možných zdrojů důvěry. Tyto zdroje jsou důležitou součástí pro spotřebitele, vlastní tvorbu a stávají se symbolem společenského uznání. Neschopnost podílet se na spotřebitelském světě a komerční zábavě může způsobit zklamání a ponížení, což vede k nežádoucím sociálně patologickým jevům.
- Diskurz termínu identity je velmi jednoznačný v sociálních vědách. Zde však převládá názor, že identita je sociální konstrukt, který se vyznačuje pluralitou identifikačních vztahů. Identita jako non-variabilní a stabilní kvalita člověka je v otázce, a naopak, je jako pokračující proces budování, definování a znovu definování v interakci člověka s vnějším světem. Z hlediska konstruktivismu, můžeme identitu chápat jako umění sebeutváření provedeného v konkrétních podmínkách sociálně-kulturního prostředí. V době pozdní moderny je umění sebeutváření se výrazněji prováděno v atmosféře rostoucí nejistoty. Nejistota způsobuje problémy při budování sebevědomí, což komplikuje proces vytváření identity člověka. My, jako spotřebitelé, zažíváme určitou nejistotu, když máme na výběr z široké škály spotřebního zboží a služeb. Nejistota vyzývá k poptávce po důvěře. Důvěra způsobuje snížení nejistoty a podporuje sebevědomí jako předpoklad vytváření identity. Ve světě konzumu a spotřeby významu, je také rostoucí význam značek a prodejců jako možných zdrojů důvěry. Tyto zdroje jsou důležitou součástí pro spotřebitele, vlastní tvorbu a stávají se symbolem společenského uznání. Neschopnost podílet se na spotřebitelském světě a komerční zábavě může způsobit zklamání a ponížení, což vede k nežádoucím sociálně patologickým jevům. (cs)
- A discourse of the term identity is very unambiguous in social sciences. However, there is a prevailing opinion that identity is a social construct which is characterised by plurality of identification relationships. Identity as a non-variable and stable quality of a man is in question and, on the contrary, it is understood as an ongoing process of constructing, defining and re-defining in the interaction of a man with the outer world. From the perspective of constructivism, the identity can be understood as the art of self-creation performed in concrete conditions of a social-cultural environment. In the era of late modernism the art of self-creation is being more significantly performed in the atmosphere of growing insecurity. Insecurity causes problems when building self-confidence, which complicates the process of creating a human identity. We, as consumers, experience certain insecurity when having to choose from a wide range of consumer goods and services. Uncertainty calls for a demand for the trust. Trust causes reduction of insecurity and supports self-confidence as a presumption of creating identity. In the world of consumerism and consumption significance, there is also a growing significance of trademarks and of sellers as possible sources of trust. These sources become an important part of consumers´ self-creation and they become a symbol of social recognition. The inability to participate in the consumers´ world and in the commercial entertainment may cause frustration and humiliation leading to unwanted socially pathological behaviour. (en)
|
Title
| - Potíže s identitou – umění sebetvorby a problém uznání
- Potíže s identitou – umění sebetvorby a problém uznání (cs)
- Difficulties with Identity - Art of Self-Creation and Problem of Recognition (en)
|
skos:prefLabel
| - Potíže s identitou – umění sebetvorby a problém uznání
- Potíže s identitou – umění sebetvorby a problém uznání (cs)
- Difficulties with Identity - Art of Self-Creation and Problem of Recognition (en)
|
skos:notation
| - RIV/26138077:_____/11:#0000218!RIV12-MSM-26138077
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/26138077:_____/11:#0000218
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Identity; Social Constructivism; Plurality; Self-Creation; Insecurity; Trust; Recognition (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |