About: Destination Management in the Administrative Regions and Tourism Regions in the Czech Republic     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Rozvoj cestovního ruchu v regionech zajišťuje partnerství a spolupráce mezi veřejnoprávními a soukromými subjekty. Organizace destinačního managementu jsou nositelem transferu know-how v oblasti cestovního ruchu, iniciují rozvojové projekty a aktivizují podnikatele. Z manažerského pohledu mají pro rozvoj cestovního ruchu v destinaci zásadní význam vlastní schopnosti destinace rozvíjet a přizpůsobovat své zdroje, management na úrovni destinace (organizace destinačního managementu) a koordinace napojení na sousední, resp. další destinace cestovního ruchu s akcentem na výměnu zkušeností a na vytváření společných produktů cestovního ruchu. Opomenuta není ani problematika současného stavu řízení cestovního ruchu v krajích, v turistických regionech i na celostátní úrovni v České republice. Význam destinačního managementu dokládá návrh věcného záměru zákona o podpoře a rozvoji cestovního ruchu, který zpracovalo Ministerstvo pro místní rozvoj České republiky. V České republice je oficiálně ustaveno 17 turistických regionů, přičemž některé z nich zasahují na území několika oficiálních administrativních jednotek NUTS 3. Tudíž řízení turistických regionů je v některých případech velmi obtížné na rozdíl od těch, které jsou součástí pouze jednoho z nich. Komplikovanost řízení destinací, turistických regionů, podtrhuje fakt, že nejúčinnější nástroj řízení, financování, je z velmi významné části řízen a zprostředkováván z úrovně NUTS 2, regionů soudržnosti, kterých je v ČR 8. V takto ztížených podmínkách vzniklo zcela spontánně v České republice několik modelů systémů řízení destinace cestovního ruchu.
  • Rozvoj cestovního ruchu v regionech zajišťuje partnerství a spolupráce mezi veřejnoprávními a soukromými subjekty. Organizace destinačního managementu jsou nositelem transferu know-how v oblasti cestovního ruchu, iniciují rozvojové projekty a aktivizují podnikatele. Z manažerského pohledu mají pro rozvoj cestovního ruchu v destinaci zásadní význam vlastní schopnosti destinace rozvíjet a přizpůsobovat své zdroje, management na úrovni destinace (organizace destinačního managementu) a koordinace napojení na sousední, resp. další destinace cestovního ruchu s akcentem na výměnu zkušeností a na vytváření společných produktů cestovního ruchu. Opomenuta není ani problematika současného stavu řízení cestovního ruchu v krajích, v turistických regionech i na celostátní úrovni v České republice. Význam destinačního managementu dokládá návrh věcného záměru zákona o podpoře a rozvoji cestovního ruchu, který zpracovalo Ministerstvo pro místní rozvoj České republiky. V České republice je oficiálně ustaveno 17 turistických regionů, přičemž některé z nich zasahují na území několika oficiálních administrativních jednotek NUTS 3. Tudíž řízení turistických regionů je v některých případech velmi obtížné na rozdíl od těch, které jsou součástí pouze jednoho z nich. Komplikovanost řízení destinací, turistických regionů, podtrhuje fakt, že nejúčinnější nástroj řízení, financování, je z velmi významné části řízen a zprostředkováván z úrovně NUTS 2, regionů soudržnosti, kterých je v ČR 8. V takto ztížených podmínkách vzniklo zcela spontánně v České republice několik modelů systémů řízení destinace cestovního ruchu. (cs)
  • The development of tourism in regions is ensured through partnership and cooperation between public and private entities. Destination management organizations are carriers of know-how in the field of tourism, initiate development projects, and encourage entrepreneurs to act. From a management perspective, the development of a tourism destination depends significantly on the destination’s ability to develop and adapt its resources, management at the destination level (destination management organizations), and coordination of links to neighboring areas or other tourism destinations with an emphasis on exchange of experience and the creation of joint tourism products. One can also not ignore the issue of the current state of tourism management in regions, in tourist regions, and at the national level in the Czech Republic. The proposal for the law on the promotion and development of tourism, prepared by the Ministry for Regional Development of the Czech Republic, illustrates the importance of destination management. Officially, there are 17 tourism regions in the Czech Republic, some of which overlap with the territories of several NUTS 3 administrative units. This fact makes the management of the mentioned regions very difficult in comparison with those which are defined as only one individual unit. The complexity of destination management (of tourism regions) is underscored by the fact that the most effective management tool, financing, is mostly directed and mediated from the NUTS 2 level (cohesion regions), which number 8. Nevertheless, despite such difficult conditions a few model systems of tourism management have come into being quite spontaneously in the Czech Republic. (en)
Title
  • Destination Management in the Administrative Regions and Tourism Regions in the Czech Republic (en)
  • Organizace cestovního ruchu v krajích a v turistických regionech České republiky
  • Organizace cestovního ruchu v krajích a v turistických regionech České republiky (cs)
skos:prefLabel
  • Destination Management in the Administrative Regions and Tourism Regions in the Czech Republic (en)
  • Organizace cestovního ruchu v krajích a v turistických regionech České republiky
  • Organizace cestovního ruchu v krajích a v turistických regionech České republiky (cs)
skos:notation
  • RIV/25619161:_____/12:#0000061!RIV13-MMR-25619161
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(WD-37-07-2)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 157074
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/25619161:_____/12:#0000061
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • tourism, Czech Republic, destination management organization, partnership, region (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [11A8CB08743B]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Organizace cestovního ruchu v krajích a v turistických regionech České republiky
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Studnička, Petr
  • Plzáková, Lucie
  • Vrchotová, Martina
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Nakladatelství CzechTourism
https://schema.org/isbn
  • 978-80-87560-01-3
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software