About: Profiles of consumers of advertising messages     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The paper focus on the profiles of consumers of advertisements; concretely it focus on the impact of nudity in advertising and its perception, the attitude to nudity id ads, emotional reactions, abilities to recall the specific ad and the level of attention paid to the advertisement. The aim of the paper is based on theoretical background and primary research to describe profiles of consumers and their attitudes towards advertising. The research was made during the first quarter of 2013 and it aimed at the students of Czech University of Life Sciences in Prague and University of Economics and Management in Prague. The focus on university students was on purpose, it is a homogenous group in which it is possible to satisfactory model their attitudes and reactions on advertising. The quantitative data from the survey were statistically processed and the results showed different impact of nudity in advertising on gender and age categories. The consumers, according to the theoretical background react significantly on nudity in ads, but this fascination is only a short-time and partial success. The outputs demonstrate that reactions of respondents were mainly negative and the result did not influence positive attitude towards brand or buying behaviour. (en)
  • Práce se zaměřuje na profily spotřebitelů reklam: konkrétně se zaměřuje na vliv nahoty v reklamě a jejím vnímání, postoje k nahotě v reklamě, emocionální reakce, schopnosti vzpomenout si na konkrétní reklamu a úroveň pozornosti na inzerát. Cílem práce je na základě teoretických východisek a primárního výzkumu popsat profily spotřebitelů a jejich postoje k reklamě. Výzkum byl proveden v průběhu prvního čtvrtletí roku 2013 a je zaměřen na studenty České zemědělské univerzity v Praze a Vysoké školy ekonomie a managementu v Praze. Zaměření na studenty vysokých škol bylo záměrné, jde o homogenní skupinu, ve které je možné vytvořit uspokojivý model jejich postoje a reakce na reklamu. Kvantitativní údaje z průzkumu byly statisticky zpracovány a výsledky ukázaly odlišný dopad nahoty v reklamě na kategorie podle pohlaví a věku. Spotřebitelé podle teoretických východisek výrazně reagují na nahotu v reklamách, ale tato fascinace je pouze krátkodobý a částečný úspěch. Výstupy ukazují, že reakce respondentů jsou převážně negativní a výsledek neovlivňuje pozitivní postoj k značce či nákupní chování.
  • Práce se zaměřuje na profily spotřebitelů reklam: konkrétně se zaměřuje na vliv nahoty v reklamě a jejím vnímání, postoje k nahotě v reklamě, emocionální reakce, schopnosti vzpomenout si na konkrétní reklamu a úroveň pozornosti na inzerát. Cílem práce je na základě teoretických východisek a primárního výzkumu popsat profily spotřebitelů a jejich postoje k reklamě. Výzkum byl proveden v průběhu prvního čtvrtletí roku 2013 a je zaměřen na studenty České zemědělské univerzity v Praze a Vysoké školy ekonomie a managementu v Praze. Zaměření na studenty vysokých škol bylo záměrné, jde o homogenní skupinu, ve které je možné vytvořit uspokojivý model jejich postoje a reakce na reklamu. Kvantitativní údaje z průzkumu byly statisticky zpracovány a výsledky ukázaly odlišný dopad nahoty v reklamě na kategorie podle pohlaví a věku. Spotřebitelé podle teoretických východisek výrazně reagují na nahotu v reklamách, ale tato fascinace je pouze krátkodobý a částečný úspěch. Výstupy ukazují, že reakce respondentů jsou převážně negativní a výsledek neovlivňuje pozitivní postoj k značce či nákupní chování. (cs)
Title
  • Profiles of consumers of advertising messages
  • Profiles of consumers of advertising messages (cs)
  • Profily a postoje příjemců reklamního sdělení (en)
skos:prefLabel
  • Profiles of consumers of advertising messages
  • Profiles of consumers of advertising messages (cs)
  • Profily a postoje příjemců reklamního sdělení (en)
skos:notation
  • RIV/25473361:_____/13:#0000771!RIV14-MSM-25473361
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • N
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 100097
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/25473361:_____/13:#0000771
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Advertising, perception, profiles, consumers, nudity, ad, reactions (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [01DF0BDB0AE7]
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Urbancová, Hana
  • Vnoučková, Lucie
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 41 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software