About: Deformační charakteristika přední části vozidla     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • In the article is solved the problematic of deformation behavior in individual areas of the front part of the vehicle in a frontal crash. Whose content follows, and is a continuation of problematics which it was published in 2012 in the JuFoS students conference with the title %22Calculation of energy equivalent speed EES with the aid of real deformation characteristics.%22 In the past the above article was solved complex deformation characteristics that describe the deformation behavior of the front of the vehicle as a whole which could be used to calculate the energy equivalent speed vehicles (EES) in the crashes which cause damage evenly throughout the front of the vehicle. The present article is focused on the distribution of the front of the vehicle to 36 different zones each zone is characterized by the deformation characteristic which is processed with the help of data from the frontal crash test. On the based this hypothesis we can accurately determine deformation energy consumed during the fronta (en)
  • Článek se zabývá problematikou deformačního chování jednotlivých partií přední části vozidla při čelním nárazu do překážky. Svým obsahem navazuje a je pokračováním problematiky publikované na studentské konferenci JuFoS 2012 pod názvem „Výpočet energetické ekvivalentní rychlosti EES s pomocí reálné deformační charakteristiky“. V minulém výše uvedeném článku byla zpracována komplexní deformační charakteristika vystihující deformační chování přední části vozidla jako celku, což bylo možné využít pro výpočty energetické ekvivalentní rychlosti vozidla (dále jen EES) při střetech, při kterých dochází k rovnoměrnému poškození celé přední části vozidla, tj. čelní střety s plným překrytím. Současný článek je zaměřen na rozdělení přední části vozidla do 36 jednotlivých zón, kdy každá zóna je charakterizována příslušnou deformační charakteristikou, která je zpracována s pomocí dat z čelní nár
  • Článek se zabývá problematikou deformačního chování jednotlivých partií přední části vozidla při čelním nárazu do překážky. Svým obsahem navazuje a je pokračováním problematiky publikované na studentské konferenci JuFoS 2012 pod názvem „Výpočet energetické ekvivalentní rychlosti EES s pomocí reálné deformační charakteristiky“. V minulém výše uvedeném článku byla zpracována komplexní deformační charakteristika vystihující deformační chování přední části vozidla jako celku, což bylo možné využít pro výpočty energetické ekvivalentní rychlosti vozidla (dále jen EES) při střetech, při kterých dochází k rovnoměrnému poškození celé přední části vozidla, tj. čelní střety s plným překrytím. Současný článek je zaměřen na rozdělení přední části vozidla do 36 jednotlivých zón, kdy každá zóna je charakterizována příslušnou deformační charakteristikou, která je zpracována s pomocí dat z čelní nár (cs)
Title
  • Deformační charakteristika přední části vozidla
  • Deformační charakteristika přední části vozidla (cs)
  • Deformation characteristic of front part of the vehicle (en)
skos:prefLabel
  • Deformační charakteristika přední části vozidla
  • Deformační charakteristika přední části vozidla (cs)
  • Deformation characteristic of front part of the vehicle (en)
skos:notation
  • RIV/00216305:26610/13:PU111632!RIV15-MSM-26610___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 68176
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216305:26610/13:PU111632
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Crash, EBS, EES, deformation, vehicle, energy. (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [2DCB00476687]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Brno
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Sborník anotací konference Junior Forensic Science Brno 2012
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Coufal, Tomáš
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Vysoké učení technické v Brně
https://schema.org/isbn
  • 978-80-214-4485-0
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 26610
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software