About: The deceleration affecting the passengers on the frontal impact     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Článek se zabývá zpomalením působícím na posádku uvnitř vozidla při čelním nárazu. Vysvětlen je princip získání maximálního zpomalení působícího na posádku uvnitř vozidla během nárazu z velikosti poškození vozidla. Na základě tohoto principu je ukázán praktický příklad vypočtu maximálního zpomalení působícího na posádku uvnitř vozidla Audi A4 při čelním nárazu do tuhé překážky. Dále je z hlediska velikosti působícího zpomalení během nárazu vysvětlen rozdíl mezi pasažérem, který je řádně připoután bezpečnostním pásem a pasažérem, který není připoután. Pro představu o tom, jakých hodnot dosahují hodnoty zpomalení působící na posádku během čelního nárazu, jsou zpracována a vyhodnocena data z testovací figuríny z reálné nárazové zkoušky vozidla Audi A4. Zpracován je průběh zpomalení působící na hlavu, hrudník a pánev řidiče v průběhu čelního nárazu vozidla. Maximální hodnoty zpomalení jso
  • Článek se zabývá zpomalením působícím na posádku uvnitř vozidla při čelním nárazu. Vysvětlen je princip získání maximálního zpomalení působícího na posádku uvnitř vozidla během nárazu z velikosti poškození vozidla. Na základě tohoto principu je ukázán praktický příklad vypočtu maximálního zpomalení působícího na posádku uvnitř vozidla Audi A4 při čelním nárazu do tuhé překážky. Dále je z hlediska velikosti působícího zpomalení během nárazu vysvětlen rozdíl mezi pasažérem, který je řádně připoután bezpečnostním pásem a pasažérem, který není připoután. Pro představu o tom, jakých hodnot dosahují hodnoty zpomalení působící na posádku během čelního nárazu, jsou zpracována a vyhodnocena data z testovací figuríny z reálné nárazové zkoušky vozidla Audi A4. Zpracován je průběh zpomalení působící na hlavu, hrudník a pánev řidiče v průběhu čelního nárazu vozidla. Maximální hodnoty zpomalení jso (cs)
  • The article deals with the deceleration affecting the passengers on the frontal impact. The principle of obtaining the maximum deceleration affecting the passengers in the vehicle during the frontal impact is explained and calculated from the overall damage of the vehicle. Based on this principle, the example illustrates the calculation of the maximum deceleration affecting the passengers inside the Audi A4 during the frontal impact. With respect o the size of the affecting deceleration during the impact, the difference between fastened and unfastened passenger is obtained. The processed and evaluated data of the dummy used in the real crash test of the vehicle are stated in the article to get an idea of values of deceleration affecting the passenger during the frontal impact. The evaluated data include the course of deceleration affecting the head, chest and the pelvis of the passenger during the frontal impact. The maximum deceleration values are further compared with the theoretical calculation. (en)
Title
  • The deceleration affecting the passengers on the frontal impact (en)
  • Zpomalení působící na posádku vozidla při čelním nárazu
  • Zpomalení působící na posádku vozidla při čelním nárazu (cs)
skos:prefLabel
  • The deceleration affecting the passengers on the frontal impact (en)
  • Zpomalení působící na posádku vozidla při čelním nárazu
  • Zpomalení působící na posádku vozidla při čelním nárazu (cs)
skos:notation
  • RIV/00216305:26610/12:PU102207!RIV13-MSM-26610___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 2
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 182831
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216305:26610/12:PU102207
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Impact, dummy, deceleration, passenger, HIC, vehicle. (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [C2DE5E6DBFFF]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Soudní inženýrství
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 23-2012
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Coufal, Tomáš
  • Vémola, Aleš
issn
  • 1211-443X
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 26610
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.116 as of Feb 22 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3239 as of Feb 22 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 67 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software