About: Trubkový rám formulového vozu s nízkým výkonem     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Rám vozidla plní funkci základní nosné části. Zachycuje zatížení od kol vozidla. K rámu je připevněn motor, hnací ústrojí a také nápravy. Samotný rám tvoří důležitý prvek pasivní bezpečnosti vozidla. S ohledem na jízdní vlastnosti je třeba rám konstruovat s vysokou torzní tuhostí. V případě nedostatečné torzní tuhosti by při průjezdu zatáčkou byly deformací rámu narušeny navržené klopné tuhosti náprav. Rám formule je svařovanou příhradovou trubkovou konstrukcí, která je určena pro vozidlo formule s nízkým výkonem. Při konstrukci rámu byla zohledněna geometrie zavěšení navržená pro vozidlo formule, torzní tuhost a hmotnost rámu. Jako materiál pro konstrukci rámu byla zvolena uhlíková ocel (vysoká pevnost, dobrá svařitelnost). Dosažená celková tuhost rámu je 917,62 Nm/deg (torzní tuhost vztažená na jednotku délky 1468,19 Nm2/deg).
  • Rám vozidla plní funkci základní nosné části. Zachycuje zatížení od kol vozidla. K rámu je připevněn motor, hnací ústrojí a také nápravy. Samotný rám tvoří důležitý prvek pasivní bezpečnosti vozidla. S ohledem na jízdní vlastnosti je třeba rám konstruovat s vysokou torzní tuhostí. V případě nedostatečné torzní tuhosti by při průjezdu zatáčkou byly deformací rámu narušeny navržené klopné tuhosti náprav. Rám formule je svařovanou příhradovou trubkovou konstrukcí, která je určena pro vozidlo formule s nízkým výkonem. Při konstrukci rámu byla zohledněna geometrie zavěšení navržená pro vozidlo formule, torzní tuhost a hmotnost rámu. Jako materiál pro konstrukci rámu byla zvolena uhlíková ocel (vysoká pevnost, dobrá svařitelnost). Dosažená celková tuhost rámu je 917,62 Nm/deg (torzní tuhost vztažená na jednotku délky 1468,19 Nm2/deg). (cs)
  • The vehicle frame serves as a basic supporting part. It absorbs the wheel loads. The engine, the drive train and the axles are attached to the frame. The frame itself is an important part of the vehicle passive safety. It is necessary to design the frame with a high torsional stiffness in consideration of the driving properties. The deformation of the frame will caused the disturbance of the designed suspension roll stiffness in the case of insufficient torsional stiffness by cornering. The formula frame is the welded lattice work tubular frame, which is designed for the formula car with low power. Suspension geometry designed for formula car, torsional stiffness, weight of the frame was taken into account by the frame design. Carbon steel (high strength, good weldability) was chosen as a material for the frame construction. Total reached torsional stiffness is 917,62 Nm/deg (torsional stiffness related to the length unit 1468,19 Nm2/deg). (en)
Title
  • Trubkový rám formulového vozu s nízkým výkonem
  • Trubkový rám formulového vozu s nízkým výkonem (cs)
  • Formula Car with Low Power Tubular Frame (en)
skos:prefLabel
  • Trubkový rám formulového vozu s nízkým výkonem
  • Trubkový rám formulového vozu s nízkým výkonem (cs)
  • Formula Car with Low Power Tubular Frame (en)
skos:notation
  • RIV/00216305:26210/11:PR25823!RIV12-MSM-26210___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(ED0002/01/01)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...onomickeParametry
  • Náklady na stavbu funkčního vzorku 82000 Kč
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 236134
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216305:26210/11:PR25823
http://linked.open...terniIdentifikace
  • Trubkový rám formule
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open...vai/riv/kategorie
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Tubular vehicle frame, formula car, torsional stiffness (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [2458DC288EB7]
http://linked.open...okalizaceVysledku
  • C1/101
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...echnickeParametry
  • Rám formulového vozidla je svařovaná příhradová konstrukce z uhlíkové oceli. Rám je navržen pro vozidlo s rozvorem 1400 mm. Hmotnost rámu – 31 kg. Torzní tuhost rámu vztažená ne jednotku délky - (1468,19 Nm2/deg). Jedná se o jedinečné zařízení, které je využíváno pouze pracovníky Vysokého učení technického v Brně k vědeckovýzkumným účelům. Zařízení není licencováno a je umístěno v laboratořích C3 Ústavu automobilního a dopravního zařízení, Technická 2896/2, 616 69 Brno.
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Blaťák, Ondřej
  • Ramík, Pavel
  • Hajer, Václav
http://linked.open...avai/riv/vlastnik
http://linked.open...itiJinymSubjektem
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 26210
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software