Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - This crankshaft is designed for an internal-combustion spark-ignition engine with special firing intervals on which it is further examined the psychoacoustic effect of the powertrain, even in comparison with the standard engine concept. The front end of the crankshaft is designed to drive other systems, such as valvetrain, balancing shaft, oil pump of pressure circulation lubrication, and also for mounting the pulley, driving engine accessories. The flywheel, including ring gear for electric starter, is attached to the rear end of the crankshaft.
- This crankshaft is designed for an internal-combustion spark-ignition engine with special firing intervals on which it is further examined the psychoacoustic effect of the powertrain, even in comparison with the standard engine concept. The front end of the crankshaft is designed to drive other systems, such as valvetrain, balancing shaft, oil pump of pressure circulation lubrication, and also for mounting the pulley, driving engine accessories. The flywheel, including ring gear for electric starter, is attached to the rear end of the crankshaft. (en)
|
Title
| - Crankshaft of Special Three-cylinder Engine
- Crankshaft of Special Three-cylinder Engine (en)
|
skos:prefLabel
| - Crankshaft of Special Three-cylinder Engine
- Crankshaft of Special Three-cylinder Engine (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216305:26210/11:PR25634!RIV12-MSM-26210___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...onomickeParametry
| - Popisovaný klikový hřídel významně snižuje náklady na prototypovou výrobu zmíněného zkušebního spalovacího motoru využitím metod virtuálních prototypů, kdy jsou výpočtově provedeny analýzy různých koncepcí motoru, aby pro výrobu fyzického prototypu byla zvolena ta nejvhodnější.
|
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216305:26210/11:PR25634
|
http://linked.open...terniIdentifikace
| |
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open...vai/riv/kategorie
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - crankshaft, three-cylinder engine, firing intervals (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...okalizaceVysledku
| - Laboratoře C3 Ústavu automobilního a dopravního zařízení Fakulty strojního inženýrství Vysokého učení technického v Brně – Technická 2896/2, 616 69 Brno
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...echnickeParametry
| - Celkově obráběný klikový hřídel je určen k zabudování do zkušebního řadového tříválcového zážehového motoru, v němž umožňuje dosažení nestandardních rozestupů zážehů. Z konstrukce klikového hřídele je patrné silově-momentové kombinované vyvážení výslednice setrvačných sil a jejich momentů rotujících částí. Klikový hřídel je plně uložen (4 hlavní ložiska) a je opatřen vývrty pro mazání ojničních ložisek. Jedná se o jedinečné zařízení, jež je využíváno pouze pracovníky Vysokého učení technického v Brně k vědeckovýzkumným účelům. Zařízení není licencováno a je umístěno v laboratořích C3 Ústavu automobilního a dopravního zařízení Fakulty strojního inženýrství Vysokého učení technického v Brně – Technická 2896/2, 616 69 Brno.
|
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Drápal, Lubomír
- Novotný, Pavel
- Píštěk, Václav
|
http://linked.open...avai/riv/vlastnik
| |
http://linked.open...itiJinymSubjektem
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |