Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Stanovení letových parametrů v neustálených obratech (např. akrobatické manévry, pády, vývrtky) je z hlediska charakteru provedení a vybavenosti letounu jeden z nesložitějších úkolů v rámci letových měření. Limitní parametry letu pro prvky vyšší pilotážejsou nedílnou součástí technické dokumentace letounů příslušné kategorie. Dle norem letové způsobilosti musí být letouny akrobatické a cvičné třídy schopny provádět bezpečně akrobatické obraty, pro které je požadováno typové osvědčení. V rámci letovýc ch měření, prováděných na Leteckém ústavu v Brně, byla uskutečněna měření, která umožnila monitorovat celou akrobatickou sestavu celokovového dvoumístného kluzáku L-13 AC Blaník. Kluzákem, během zkušebních letů, byly prováděny základní akrobatické prvky jako přemet, souvrat, let na zádech, výkrut, atd. Pro vyhodnocení charakteru příslušného manévru bylo nutné vybavit letounu měřící technikou umožňující snímat velký počet letových veličin např. polohové úhly, úhly ofukování, rychlost a výška letu, atd. (cs)
- Determination of flight parameters in non-steady turns (e.g. aerobatic manoeuvres, stalls, spins) is one of the most complicated tasks within the flight measurement, from the point of view of character of performance and aircraft equipment. Limitary parameters of flight for components of aerobatic manoeuvres are integral part of technical documentation of corresponding aircraft category. According to the Airworthiness standards, aerobatic and training aircraft classes have to have the ability to do safee aerobatic turns that requires type certificate. There are measurements, done within the flight measurements at the Institute of Aerospace Engineering in Brno, which made possible to monitor the whole aerobatic configuration of the two-seat, all-metal sailplane L-13 AC Blaník. During the test flights, the basic aerobatic elements, such as loop, stall turn, inverted flight, roll, etc., were done with the sailplane. It was necessary to equip the aircraft with the measurement technology capable of scanni
- Determination of flight parameters in non-steady turns (e.g. aerobatic manoeuvres, stalls, spins) is one of the most complicated tasks within the flight measurement, from the point of view of character of performance and aircraft equipment. Limitary parameters of flight for components of aerobatic manoeuvres are integral part of technical documentation of corresponding aircraft category. According to the Airworthiness standards, aerobatic and training aircraft classes have to have the ability to do safee aerobatic turns that requires type certificate. There are measurements, done within the flight measurements at the Institute of Aerospace Engineering in Brno, which made possible to monitor the whole aerobatic configuration of the two-seat, all-metal sailplane L-13 AC Blaník. During the test flights, the basic aerobatic elements, such as loop, stall turn, inverted flight, roll, etc., were done with the sailplane. It was necessary to equip the aircraft with the measurement technology capable of scanni (en)
|
Title
| - Measurement of aerobatic flight characteristics
- Measurement of aerobatic flight characteristics (en)
- Měření letových veličin v akrobatických manévrech (cs)
|
skos:prefLabel
| - Measurement of aerobatic flight characteristics
- Measurement of aerobatic flight characteristics (en)
- Měření letových veličin v akrobatických manévrech (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216305:26210/06:PU62400!RIV06-MSM-26210___
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216305:26210/06:PU62400
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - flight measurement, aerobatic flight, flight test, mechanics of flight (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| - University of West Bohemia, Faculty of Mechanica
|
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - 4th International PhD Conference on Mechanical Engineering - PhD2006
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Daněk, Vladimír
- Kouřil, Martin
- Šošovička, Róbert
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |