About: Vliv pravidelných nerovností kola a kolejnice na chování soustavy kolo-kolejnice     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Článek se zabývá tím, jak nerovnosti kola a kolejnice ovlivňují chování a životnost soustavy kolo-kolejnice. Byl vytvořen výpočtový model o 4 stupních volnosti, který uvažuje tři možné způsoby pohybu: valení, smýkání a pohyb se ztrátou kontaktu kola s kolejnicí. Výpočty odhalily, že nerovnosti způsobují kmitání, které jednak významně zvyšují síly v kontaktu při nejvyšším zatížení, jednak způsobují odlehčení, které vede ke vzniku prokluzů nebo dokonce ke ztrátě kontaktu. Smýkání při prokluzech způsobuje tření, jímž se vytváří teplo, které může vést ke zvýšení napětí nebo až k materiálovým změnám. Ztráta kontaktu vede k nárazům. Nerovnosti tedy mají negativní efekt na chování soustavy kolo-kolejnice.
  • Článek se zabývá tím, jak nerovnosti kola a kolejnice ovlivňují chování a životnost soustavy kolo-kolejnice. Byl vytvořen výpočtový model o 4 stupních volnosti, který uvažuje tři možné způsoby pohybu: valení, smýkání a pohyb se ztrátou kontaktu kola s kolejnicí. Výpočty odhalily, že nerovnosti způsobují kmitání, které jednak významně zvyšují síly v kontaktu při nejvyšším zatížení, jednak způsobují odlehčení, které vede ke vzniku prokluzů nebo dokonce ke ztrátě kontaktu. Smýkání při prokluzech způsobuje tření, jímž se vytváří teplo, které může vést ke zvýšení napětí nebo až k materiálovým změnám. Ztráta kontaktu vede k nárazům. Nerovnosti tedy mají negativní efekt na chování soustavy kolo-kolejnice. (cs)
  • The paper studies how wheel and rail unevennesses effect behaviour and life of wheel-rail system. Unevenness can be caused by the production inaccuracy or by the wear. To study this, a computational model was created which considers three possible ways of behaviour: rolling, sliding and movement without the contact of the wheel with the rail. The computations revealed the unevennesses bring oscillations into the system which for one thing significantly increase the forces in the contact and for another cause reducing the load and that leads to the sliding or even the loss of the contact. The sliding causes friction which creates heat which can lead to material changes and/or increased stress. The loss of contact leads to the impact. This proves unevennesses have very negative effect on the wheel-rail system. (en)
Title
  • Vliv pravidelných nerovností kola a kolejnice na chování soustavy kolo-kolejnice
  • Vliv pravidelných nerovností kola a kolejnice na chování soustavy kolo-kolejnice (cs)
  • Effect of Periodic Wheel and Rail Unevenness on Behavior of Wheel-Rail System (en)
skos:prefLabel
  • Vliv pravidelných nerovností kola a kolejnice na chování soustavy kolo-kolejnice
  • Vliv pravidelných nerovností kola a kolejnice na chování soustavy kolo-kolejnice (cs)
  • Effect of Periodic Wheel and Rail Unevenness on Behavior of Wheel-Rail System (en)
skos:notation
  • RIV/00216305:26210/06:PU55761!RIV07-GA0-26210___
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 136-137
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA101/06/0914)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 506671
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216305:26210/06:PU55761
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • railway wheel, contact analysis, fatigue (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [14998E9219CA]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Svratka
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Svratka
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Engineering Mechanics 2006
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Janíček, Přemysl
  • Petruška, Jindřich
  • Jandora, Radek
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Ústav teoretické a aplikované mechaniky AV ČR
https://schema.org/isbn
  • 80-86246-27-2
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 26210
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 112 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software