About: President T.G.Masaryk/Bralsky (Velký) tunnel     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Slovenská železniční neelektrifikovaná jednokolejná trať č. 145 spojuje Prievidzu a Hornú Štubňu. Její součástí je i úsek Handlová-Horná Štubňa, který byl v meziválečném období právem považován za stavebně nejnáročnější z nově budovaných tratí v tehdejší ČSR. Vlastní úsek železnice je dlouhý pouze 18,6 km, nicméně musí zde překonat řadu přírodních překážek. Z nich nejvýraznější představuje sopečný hřeben Brala (775,77 m n. m.). Na tomto tak krátkém úseku trati bylo nezbytné vyrazit celkem pět nových tunelů s celkovou délkou 4 445 m a postavit tři viadukty. Ze zmíněných pěti tunelů je svými parametry zcela nejvýznamnějším tunel T. G. Masaryka (posléze přejmenovaný na Veľký a v současnosti uváděný jako Bralský), ve své době nejdelší železniční tunel v ČSR. Jedná se o mimořádnou podzemní stavbu, jejíž okolnosti vzniku a provozu byly již víceméně podrobně popsány různými autory. Bezprostředn
  • Slovenská železniční neelektrifikovaná jednokolejná trať č. 145 spojuje Prievidzu a Hornú Štubňu. Její součástí je i úsek Handlová-Horná Štubňa, který byl v meziválečném období právem považován za stavebně nejnáročnější z nově budovaných tratí v tehdejší ČSR. Vlastní úsek železnice je dlouhý pouze 18,6 km, nicméně musí zde překonat řadu přírodních překážek. Z nich nejvýraznější představuje sopečný hřeben Brala (775,77 m n. m.). Na tomto tak krátkém úseku trati bylo nezbytné vyrazit celkem pět nových tunelů s celkovou délkou 4 445 m a postavit tři viadukty. Ze zmíněných pěti tunelů je svými parametry zcela nejvýznamnějším tunel T. G. Masaryka (posléze přejmenovaný na Veľký a v současnosti uváděný jako Bralský), ve své době nejdelší železniční tunel v ČSR. Jedná se o mimořádnou podzemní stavbu, jejíž okolnosti vzniku a provozu byly již víceméně podrobně popsány různými autory. Bezprostředn (cs)
  • The Slovak non-electrified single-track railway line No. 145 connects Prievidza and Horná Štubňa. The Handlová-Horná Štubňa section is part of this line. In the interwar time it was deservedly considered to be the most difficult to construct of all newly developed rail tracks in the then Czechoslovak Republic (CSR). It is true that the railway track section in question is only 18.6 km long. Nevertheless, it has to overcome numerous natural obstacles. The most distinctive of them is the Brala volcanic range (775.77 m a.s.l.). It was necessary to drive a total of five tunnels at the total length of 4,445m and erect three viaducts on this short section of the track. Of the above-mentioned five tunnels, the absolutely most important in terms of their parameters is the T. G. Masaryk tunnel (later renamed to Velký - Large and currently referred to as the Bralský tunnel), which was the longest tunnel of its time in the CSR. It is an exceptional underground structure, the origination and operation ci (en)
Title
  • President T.G.Masaryk/Bralsky (Velký) tunnel (en)
  • Tunel prezidenta T.G.Masaryka/Bralský tunel (Velký tunel)
  • Tunel prezidenta T.G.Masaryka/Bralský tunel (Velký tunel) (cs)
skos:prefLabel
  • President T.G.Masaryk/Bralsky (Velký) tunnel (en)
  • Tunel prezidenta T.G.Masaryka/Bralský tunel (Velký tunel)
  • Tunel prezidenta T.G.Masaryka/Bralský tunel (Velký tunel) (cs)
skos:notation
  • RIV/00216305:26110/11:PU97067!RIV12-MSM-26110___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM0021630519)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 2
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 236200
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216305:26110/11:PU97067
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Tunne, railway, Slovak, history (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [F4621A9F9169]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Tunel
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 20
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Horák, Vladislav
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
issn
  • 1211-0728
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 26110
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.116 as of Feb 22 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3239 as of Feb 22 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 82 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software