About: Design of Under Sleeper Pads for Turnout     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • RSe zaváděním vysokých rychlostí se však objevují nové problémy. Tato práce je věnována jednomu z těchto nových problémů - chování betonových pražců a s tím souvisejícím nežádoucím poklesům dlouhých betonových výhybkových pražců. V současné době jsou u některých výhybek u dlouhých pražců v srdcovkových částech pozorovány změny geometrických parametrů koleje v rozchodu a převýšení způsobené poklesem pražců a souvisejícím průhybem. Použitím podpražcových podložek dojde ke snížení namáhání kolejového lože a k příznivějšímu roznášení zatížení. Pro posouzení vlivu podpražcových podložek na chování výhybkové konstrukce byl sestaven prostorový model v programu ANSYS. Hlavním cílem bylo homogenizovat zatlačení pražců pod jedoucím vlakem. Největší pozornost je věnováno způsobu, jakým byl sestaven návrh rozložení podpražcových podložek ve výhybce. (cs)
  • Recently unexpected unsymmetrical settlements of long concrete bearers occurred at turnouts in the Czech railway tracks. The changes of bearer position arise due to the high stresses in ballast under underneath surface of bearers ends. Under sleeper pads are included into turnouts to reduce stresses in ballast bed, to improve homogeneity of track stiffness and to avoid deterioration of track quality. The design of under sleeper pads for turnout is related to arrangement of concrete bearers. The main goal of the design is homogenization of rail vertical displacement under an axle force and homogenization of stresses in ballast bed. The main part of the paper is focused on the results evaluation of FEM analysis and their practical application in design of under sleeper pads.
  • Recently unexpected unsymmetrical settlements of long concrete bearers occurred at turnouts in the Czech railway tracks. The changes of bearer position arise due to the high stresses in ballast under underneath surface of bearers ends. Under sleeper pads are included into turnouts to reduce stresses in ballast bed, to improve homogeneity of track stiffness and to avoid deterioration of track quality. The design of under sleeper pads for turnout is related to arrangement of concrete bearers. The main goal of the design is homogenization of rail vertical displacement under an axle force and homogenization of stresses in ballast bed. The main part of the paper is focused on the results evaluation of FEM analysis and their practical application in design of under sleeper pads. (en)
Title
  • Design of Under Sleeper Pads for Turnout
  • Design of Under Sleeper Pads for Turnout (en)
  • Návrh rozložení podpražcových podložek ve výhybce (cs)
skos:prefLabel
  • Design of Under Sleeper Pads for Turnout
  • Design of Under Sleeper Pads for Turnout (en)
  • Návrh rozložení podpražcových podložek ve výhybce (cs)
skos:notation
  • RIV/00216305:26110/07:PU70719!RIV08-MSM-26110___
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 241-249
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(1M0579)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 3/2007
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 416451
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216305:26110/07:PU70719
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • railway superstructure, permanent way, switches and crossings, under sleeper pads (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • PL - Polská republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [9C88C1883E30]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Archiwum Instytutu Inzynierii Ladowej. Archives of Institute of Civil Engineering
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 2007
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Hruzíková, Miroslava
  • Plášek, Otto
issn
  • 1897-4007
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 26110
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 47 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software