Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - In the chapter design of case studies (as part of research programme Quality School) is introduced. The case studies aimed at investigating the role of teachers as curriculum maker and focused on the implementation of curriculum at grammar school (Gymnázium) from a subject-specific perspective. The case studies covered a wide array of school subjects: Czech language and literature, English as the first foreign language, mathematics, natural sciences (chemistry), geography, physical and health education, aesthetic (artistic) education, and ethical education. (en)
- V kapitole je přestavena koncepce a metodika případových studií, které byly realizovány v rámci výzkumu Kvalitní škola. Pozornost byla zaměřena na zkoumání role učitele jako tvůrce kurikula. Cílem případových studií bylo nabídnout pohled na procesy implementace kurikulární reformy na gymnáziích v jednotlivých oborech školního vzdělávání. Byly realizovány případové studie v předmětech Český jazyk a literatura, Anglický jazyk, Matematika, Chemie, Zeměpis, Tělesná výchova, Výtvarná výchova a Etická výchova.
- V kapitole je přestavena koncepce a metodika případových studií, které byly realizovány v rámci výzkumu Kvalitní škola. Pozornost byla zaměřena na zkoumání role učitele jako tvůrce kurikula. Cílem případových studií bylo nabídnout pohled na procesy implementace kurikulární reformy na gymnáziích v jednotlivých oborech školního vzdělávání. Byly realizovány případové studie v předmětech Český jazyk a literatura, Anglický jazyk, Matematika, Chemie, Zeměpis, Tělesná výchova, Výtvarná výchova a Etická výchova. (cs)
|
Title
| - Výzkum Kvalitní škola: koncepce a metodika případových studií
- Výzkum Kvalitní škola: koncepce a metodika případových studií (cs)
- Research Programme Quality School: Case Studies (en)
|
skos:prefLabel
| - Výzkum Kvalitní škola: koncepce a metodika případových studií
- Výzkum Kvalitní škola: koncepce a metodika případových studií (cs)
- Research Programme Quality School: Case Studies (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216275:25210/11:39892100!RIV12-MSM-25210___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216275:25210/11:39892100
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - case study; grammar school; curricular reform; curriculum (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Kurikulární reforma na gymnáziích: případové studie tvorby kurikula
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Janík, Tomáš
- Kostková, Klára
- Píšová, Michaela
|
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Výzkumný ústav pedagogický v Praze
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |