About: The Quality of Reflection in Professional Thinking Pre-school Teachers     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Předložená studie přináší do odborného diskurzu o profesionalizaci učitelského povolání pohled na profesní myšlení učitelek mateřských škol s cílem zjistit, jak kvalitní je reflexe učitelek mateřských škol s různou úrovní kvalifikace. V úvodních kapitolách autorky rozvíjí úvahu o vztahu profesionality a kvalifikovanosti, která vyúsťuje do vymezení tří dimenzí profesního myšlení – dimenze poznatkové, reflektivní a subjektivní. V dalším textu se autorky zaměřují již jen na dimenzi reflektivní, která se stala ústředním bodem zkoumání povahy myšlení učitelek mateřských škol s různou úrovní kvalifikace (ISCED 3A a ISCED 5B). Představují modely reflexe (Eby, 2000; Korthagen, 2011; Píšová, 2005), které využily ve svém výzkumu. Zbývající část textu se věnuje metodice výzkumu a zjištěním, která z analýzy dat vyplynula. Výsledky ukazují, že některé pozitivní hodnotící výroky respondentek o jejich práci jsou v kontrastu s výsledky analýzy videonahrávek.
  • Předložená studie přináší do odborného diskurzu o profesionalizaci učitelského povolání pohled na profesní myšlení učitelek mateřských škol s cílem zjistit, jak kvalitní je reflexe učitelek mateřských škol s různou úrovní kvalifikace. V úvodních kapitolách autorky rozvíjí úvahu o vztahu profesionality a kvalifikovanosti, která vyúsťuje do vymezení tří dimenzí profesního myšlení – dimenze poznatkové, reflektivní a subjektivní. V dalším textu se autorky zaměřují již jen na dimenzi reflektivní, která se stala ústředním bodem zkoumání povahy myšlení učitelek mateřských škol s různou úrovní kvalifikace (ISCED 3A a ISCED 5B). Představují modely reflexe (Eby, 2000; Korthagen, 2011; Píšová, 2005), které využily ve svém výzkumu. Zbývající část textu se věnuje metodice výzkumu a zjištěním, která z analýzy dat vyplynula. Výsledky ukazují, že některé pozitivní hodnotící výroky respondentek o jejich práci jsou v kontrastu s výsledky analýzy videonahrávek. (cs)
  • The given study brings the view of professional thinking of pre-school teachers into the professional discourse about professionalization of teaching with the aim to find out about the quality of reflection of pre-school teachers with different levels of qualification. In the foreword chapters, the authors consider the relationship between professionalism and qualiication and summarize with introducing three dimensions of professional thinking – cognitive, reflective and subjective dimension. In the paper, the authors concentrate only on the reflective dimension which represents the central point of investigation of the nature of thinking of (female) preschool teachers with different levels of qualification (ISCED 3A and ISCED 5B). They present the models of reflection (Eby, 2000; Korthagen, 2011; Píšová, 2005) that were used in the research. The following part of the paper focuses on the research methodology and findings. (en)
Title
  • The Quality of Reflection in Professional Thinking Pre-school Teachers (en)
  • Kvalita reflexe v profesním myšlení učitelek mateřských škol
  • Kvalita reflexe v profesním myšlení učitelek mateřských škol (cs)
skos:prefLabel
  • The Quality of Reflection in Professional Thinking Pre-school Teachers (en)
  • Kvalita reflexe v profesním myšlení učitelek mateřských škol
  • Kvalita reflexe v profesním myšlení učitelek mateřských škol (cs)
skos:notation
  • RIV/00216224:14410/14:00076802!RIV15-MSM-14410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 4
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 25367
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14410/14:00076802
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • professional thinking; dimensions of thinking; pre-school education; preparatory education; reflection; self-reflection; pre-school teacher (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [DE2AC6222DCC]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Pedagogická orientace
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 24
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Hornáčková, Vladimíra
  • Syslová, Zora
issn
  • 1211-4669
number of pages
http://bibframe.org/vocab/doi
  • 10.5817/PedOr2014-4-535
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software