About: Motivační metody ve výuce chemických výpočtů na základní škole     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Jednu z nejobtížnějších oblastí výuky chemie pro žáky na základní škole představují početní úlohy a matematický aparát. Tento nelichotivý fakt přímo souvisí se současným trendem klesající matematické gramotnosti českých žáků, což přímo dokládají závěry šetření české školní inspekce z roku 2013, dle kterých se Česká republika zařadila do skupiny jedenácti zemí OECD, jejichž výsledek v matematické gramotnosti žáků a studentů z roku 2003 se za devět let statisticky významně zhoršil, a to dokonce natolik, že do skupiny nejslabších žáků s nedostatečnou matematickou gramotností se začlenil každý pátý patnáctiletý žák. V příspěvku jsou shrnuty výsledky pedagogického výzkumu využití metody selektivního hodnocení systematicky prováděného mezi žáky 8. a 9. ročníků základní školy. Příspěvek si klade za cíl představit praktické pedagogické motivační metody při výuce chemických výpočtů, sloužící k udržení kvalitní výuky chemie na základní škole.
  • Jednu z nejobtížnějších oblastí výuky chemie pro žáky na základní škole představují početní úlohy a matematický aparát. Tento nelichotivý fakt přímo souvisí se současným trendem klesající matematické gramotnosti českých žáků, což přímo dokládají závěry šetření české školní inspekce z roku 2013, dle kterých se Česká republika zařadila do skupiny jedenácti zemí OECD, jejichž výsledek v matematické gramotnosti žáků a studentů z roku 2003 se za devět let statisticky významně zhoršil, a to dokonce natolik, že do skupiny nejslabších žáků s nedostatečnou matematickou gramotností se začlenil každý pátý patnáctiletý žák. V příspěvku jsou shrnuty výsledky pedagogického výzkumu využití metody selektivního hodnocení systematicky prováděného mezi žáky 8. a 9. ročníků základní školy. Příspěvek si klade za cíl představit praktické pedagogické motivační metody při výuce chemických výpočtů, sloužící k udržení kvalitní výuky chemie na základní škole. (cs)
  • One of the most difficult areas of chemistry teaching for pupils in primary school is an important task and a mathematical system. This unflattering fact directly related to the current trend of declining numeracy Czech pupils, which directly illustrate the findings of the Czech School Inspectorate in 2013, according to which the Czech Republic were included in the eleven countries of the OECD, the result of the mathematical literacy of pupils and students from the 2003 for nine years, significantly deteriorated, even so much that the group most vulnerable students with poor numeracy to incorporate every five fifteen-year student. The paper summarizes the results of educational research methods using selective evaluation systematically conducted among pupils of the 8th and 9th grades of elementary school. The paper aims to introduce practical professional motivational methods for teaching computational chemistry, serving to maintain the quality of teaching chemistry in elementary school. (en)
Title
  • Motivační metody ve výuce chemických výpočtů na základní škole
  • Motivační metody ve výuce chemických výpočtů na základní škole (cs)
  • Motivational methods in teaching chemical calculations on elementary school (en)
skos:prefLabel
  • Motivační metody ve výuce chemických výpočtů na základní škole
  • Motivační metody ve výuce chemických výpočtů na základní škole (cs)
  • Motivational methods in teaching chemical calculations on elementary school (en)
skos:notation
  • RIV/00216224:14410/14:00076497!RIV15-MSM-14410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 30635
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14410/14:00076497
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • educational process and key competencies; chemistry; evaluation; chemical calculations (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [0C896216ABE0]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Dubnica nad Váhom
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Dubnica nad Váhom
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • 8. didaktická konferencia. Zborník príspevkov.
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Cídlová, Hana
  • Ptáček, Petr
  • Jančář, Luděk
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, s.r.o.
https://schema.org/isbn
  • 9788089732012
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14410
Faceted Search & Find service v1.16.116 as of Feb 22 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3239 as of Feb 22 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 68 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software