About: Mnohojazyčnost jako dílčí cíl výuky cizích jazyků a možnosti její podpory     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The study, within the dissertation theses, deals with the issue of multilingualism as a particular goal of language education. The author aims to offer an insight into the additional language teaching at primary/secondary schools in the context of multilingualism. The first part of the paper provides a definition of the concept of multilingualism, which forms the theoretical background of our study (i.e. multilingualism as a particular goal of language teaching). As we define multilingualism as pupils’ ability to speak three or more languages, we propose a system for ordering and labelling these languages. The next part of the paper focuses on acquisition of additional (second, third etc.) languages and its characteristics. The fourth part of the paper deals with the didactic approach to the concept of multilingualism and its possible implementation into additional language teaching. (en)
  • Studie, která vznikla ve vazbě na disertační výzkum autora, je věnována otázce mnohojazyčnosti jako dílčímu cíli jazykového vzdělávání. Záměrem autora je nabídnout čtenáři vhled do problematiky výuky dalších cizích jazyků ve škole v kontextu podpory mnohojazyčnosti. V první části textu jsme vymezili koncepci mnohojazyčnosti, kterou chápeme jako zastřešující teoretický rámec pro naše pojetí (tedy pojetí mnohojazyčnosti jako dílčí cíl výuky cizích jazyků). Protože mnohojazyčnost definujeme jako schopnost žáka ovládat alespoň tři jazyky, v následující části jsme navrhli, jak tyto jazyky označovat a řadit. V další části nahlížíme osvojování dalších (tedy druhých, třetích, čtvrtých…) cizích jazyků a její specifika. Ve čtvrté části se zaměříme na didaktické uchopení koncepce mnohojazyčnosti a na možnou implementaci podpory mnohojazyčnosti do výuky dalších cizích jazyků.
  • Studie, která vznikla ve vazbě na disertační výzkum autora, je věnována otázce mnohojazyčnosti jako dílčímu cíli jazykového vzdělávání. Záměrem autora je nabídnout čtenáři vhled do problematiky výuky dalších cizích jazyků ve škole v kontextu podpory mnohojazyčnosti. V první části textu jsme vymezili koncepci mnohojazyčnosti, kterou chápeme jako zastřešující teoretický rámec pro naše pojetí (tedy pojetí mnohojazyčnosti jako dílčí cíl výuky cizích jazyků). Protože mnohojazyčnost definujeme jako schopnost žáka ovládat alespoň tři jazyky, v následující části jsme navrhli, jak tyto jazyky označovat a řadit. V další části nahlížíme osvojování dalších (tedy druhých, třetích, čtvrtých…) cizích jazyků a její specifika. Ve čtvrté části se zaměříme na didaktické uchopení koncepce mnohojazyčnosti a na možnou implementaci podpory mnohojazyčnosti do výuky dalších cizích jazyků. (cs)
Title
  • Mnohojazyčnost jako dílčí cíl výuky cizích jazyků a možnosti její podpory
  • Mnohojazyčnost jako dílčí cíl výuky cizích jazyků a možnosti její podpory (cs)
  • Concept of multilingualism as a particular goal of foreign language education and possibilities for its support (en)
skos:prefLabel
  • Mnohojazyčnost jako dílčí cíl výuky cizích jazyků a možnosti její podpory
  • Mnohojazyčnost jako dílčí cíl výuky cizích jazyků a možnosti její podpory (cs)
  • Concept of multilingualism as a particular goal of foreign language education and possibilities for its support (en)
skos:notation
  • RIV/00216224:14410/14:00074145!RIV15-GA0-14410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GAP407/12/0432)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 3
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 29614
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14410/14:00074145
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • multilingualism; theory of third or additional language acquisition; language teaching; didactic approach to support multilingualism; teacher’s competence for multilingualism support (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [473FF34BB6F0]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Pedagogická orientace
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • roč. 24
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Janík, Miroslav
issn
  • 1211-4669
number of pages
http://bibframe.org/vocab/doi
  • 10.5817/PedOr2014-3-330
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 41 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software