About: Analýza výukových situací se zaměřením na výuku druhého cizího jazyka v kontextu konceptu mnohojazyčnosti     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The paper deals with the issue of support of multilingualism in lessons of German as the second foreign language. We understand multilingualism as the ability to use three or more languages on different levels. When it comes to implementing multilingualism to foreign language lessons, we can make use of the concept of multilingualism supporting didactics which is based on the theory of language transfer and emphasizes metacognitive and metalinguistic components of foreign language learning. The data were collected within IRSE Videostudy of German as a foreign language. To answer our research questions we opted for the method of interaction analysis. Results of the pilot study indicate that there are situations in German lesson that bear potential for the development of multilingualism and that teachers react to these situations in different ways. (en)
  • Text je věnován otázce podpory mnohojazyčnosti ve výuce němčiny jako druhého cizího jazyka. Mnohojazyčnost chápeme jako schopnost ovládat alespoň tři jazyky na různých úrovních. V rámci implementace mnohojazyčnosti do výuky se nabízí koncepce didaktiky podporující mnohojazyčnost, která se opírá o teorii o jazykovém transferu a zdůrazňuje metalingvistickou a metakognitivní složku při učení se cizím jazykům. Data k vlastnímu výzkumu byla získána v rámci IVŠV Videostudie německého jazyka a zvolili jsme přístup založený na analýze interakcí. Výsledky předvýzkumu naznačují, že v hodinách německého jazyka dochází k situacím, které nesou potenciál k rozvoji mnohojazyčnosti a učitelé na tyto situace reagují rozdílným způsobem.
  • Text je věnován otázce podpory mnohojazyčnosti ve výuce němčiny jako druhého cizího jazyka. Mnohojazyčnost chápeme jako schopnost ovládat alespoň tři jazyky na různých úrovních. V rámci implementace mnohojazyčnosti do výuky se nabízí koncepce didaktiky podporující mnohojazyčnost, která se opírá o teorii o jazykovém transferu a zdůrazňuje metalingvistickou a metakognitivní složku při učení se cizím jazykům. Data k vlastnímu výzkumu byla získána v rámci IVŠV Videostudie německého jazyka a zvolili jsme přístup založený na analýze interakcí. Výsledky předvýzkumu naznačují, že v hodinách německého jazyka dochází k situacím, které nesou potenciál k rozvoji mnohojazyčnosti a učitelé na tyto situace reagují rozdílným způsobem. (cs)
Title
  • Analýza výukových situací se zaměřením na výuku druhého cizího jazyka v kontextu konceptu mnohojazyčnosti
  • Analýza výukových situací se zaměřením na výuku druhého cizího jazyka v kontextu konceptu mnohojazyčnosti (cs)
  • Analysis of classroom situations in second language instruction in the context (en)
skos:prefLabel
  • Analýza výukových situací se zaměřením na výuku druhého cizího jazyka v kontextu konceptu mnohojazyčnosti
  • Analýza výukových situací se zaměřením na výuku druhého cizího jazyka v kontextu konceptu mnohojazyčnosti (cs)
  • Analysis of classroom situations in second language instruction in the context (en)
skos:notation
  • RIV/00216224:14410/13:00072481!RIV14-MSM-14410___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 61151
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14410/13:00072481
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • multilingualism; multilingualism supporting foreign language didactics; language transfer; videostudy (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [D1A3C2870D91]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Spisy Pedagogické fakulty MU 165
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Janík, Miroslav
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Masarykova univerzita
https://schema.org/isbn
  • 9788021066823
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software