About: K systemizaci problémů provázejících výchovu nadaných dětí (žáků)     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • In pedagogical-psychological literature written by native and foreign professional provenance, we encounter a variety of new findings on specific phenomena, difficulties, obstacles, and challenges faced by gifted children and students in family and school environment. The aim of our study is the orientation within anthologies of knowledge accompanied by endeavours to their functional organisation, which also reflects the main trends in the educational field. We employ the findings of our current studies that relate to four thematic areas: the positive characteristics of gifted children, to their asynchronous development, the underachievement and academic motivation. The issue is a part of the investigation within the Research project carried out at the Faculty of Education, Masaryk University in Brno, MSM0021622443 Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education. (en)
  • V pedagogicko-psychologické literatuře domácí a zahraniční odborné provenience se v současnosti setkáváme s celou řadou nových poznatků o specifických jevech, obtížích, překážkách a problémech, se kterými se setkávají nadané děti a žáci v rodinném a školním prostředí. Záměrem naší studie je orientace v těchto souborech poznatků provázená snahou o jejich funkční uspořádání, které zároveň reflektuje stěžejní tendence v této edukační problematice. Využíváme přitom aktuální nálezy našich výzkumů, které se vztahují ke čtyřem tematickým okruhům, a to k pozitivním vlastnostem nadaných, k jejich asynchronnímu vývoji, k underachivementu a k akademické motivaci. Téma je součástí řešení Výzkumného záměru Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity Brno MSM0021622443 Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
  • V pedagogicko-psychologické literatuře domácí a zahraniční odborné provenience se v současnosti setkáváme s celou řadou nových poznatků o specifických jevech, obtížích, překážkách a problémech, se kterými se setkávají nadané děti a žáci v rodinném a školním prostředí. Záměrem naší studie je orientace v těchto souborech poznatků provázená snahou o jejich funkční uspořádání, které zároveň reflektuje stěžejní tendence v této edukační problematice. Využíváme přitom aktuální nálezy našich výzkumů, které se vztahují ke čtyřem tematickým okruhům, a to k pozitivním vlastnostem nadaných, k jejich asynchronnímu vývoji, k underachivementu a k akademické motivaci. Téma je součástí řešení Výzkumného záměru Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity Brno MSM0021622443 Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. (cs)
Title
  • K systemizaci problémů provázejících výchovu nadaných dětí (žáků)
  • K systemizaci problémů provázejících výchovu nadaných dětí (žáků) (cs)
  • To the Systematization of the Issues Accompanying Upbringing of Gifted Children (Learners) (en)
skos:prefLabel
  • K systemizaci problémů provázejících výchovu nadaných dětí (žáků)
  • K systemizaci problémů provázejících výchovu nadaných dětí (žáků) (cs)
  • To the Systematization of the Issues Accompanying Upbringing of Gifted Children (Learners) (en)
skos:notation
  • RIV/00216224:14410/13:00071096!RIV14-MSM-14410___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM0021622443)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 82228
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14410/13:00071096
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • gifted child; research findings; systematization of knowledge; positive features; asynchronous development; underachievement; academic motivation (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [D316BEC92277]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Neuveden
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Střelec, Stanislav
  • Frimlová, Lenka
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Paido
https://schema.org/isbn
  • 9788073152468
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14410
Faceted Search & Find service v1.16.116 as of Feb 22 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3239 as of Feb 22 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 68 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software