About: Zvládání tenze začínajících učitelů základních škol před začátkem školního roku     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Za začínajícího učitele považujeme absolventa vysoké školy s pedagogickou kvalifikací do tří let praxe. Začátek školního roku je specifickým učitelským stresem, kdy se pedagog dostává do situací, s nimiž má prozatím malé osobní zkušenosti. Provedli jsem výzkum u 126 začínajících učitelů základních škol (98 žen a 28 mužů). Učitelé většinou považují začátek školního roku za stresovou situaci, na kterou nejsou zpravidla odborně připraveni a využívají především individuálních rad zkušených kolegů. Při využití některých dotazníků se ukazuje u začínajících učitelů zvýšený neuroticismus (N5) a nevýhodné strategie zvládání stresu (SVF 78). K zvládání tohoto stresu využívají mladí učitelé především rady kolegů a nadřízených, které vycházejí z individuální zkušenosti a tradice školy, minimálně se mohou v tomto směru opírat o znalosti získané na vysoké škole. Rozdíly mezi muži a ženami nejsou významné.
  • Za začínajícího učitele považujeme absolventa vysoké školy s pedagogickou kvalifikací do tří let praxe. Začátek školního roku je specifickým učitelským stresem, kdy se pedagog dostává do situací, s nimiž má prozatím malé osobní zkušenosti. Provedli jsem výzkum u 126 začínajících učitelů základních škol (98 žen a 28 mužů). Učitelé většinou považují začátek školního roku za stresovou situaci, na kterou nejsou zpravidla odborně připraveni a využívají především individuálních rad zkušených kolegů. Při využití některých dotazníků se ukazuje u začínajících učitelů zvýšený neuroticismus (N5) a nevýhodné strategie zvládání stresu (SVF 78). K zvládání tohoto stresu využívají mladí učitelé především rady kolegů a nadřízených, které vycházejí z individuální zkušenosti a tradice školy, minimálně se mohou v tomto směru opírat o znalosti získané na vysoké škole. Rozdíly mezi muži a ženami nejsou významné. (cs)
  • The beginning teacher is a graduate from high school with educational qualifications in three years' experience. Beginning of the school year is a specific teaching stress when the teacher gets into situations with which it has so far little personal experience. We carried out research in 126 primary schools for beginning teachers (98 women and 28 men). Teachers generally considered the beginning of the school year for stress situation which are not usually trained and use mainly individual advice of experienced colleagues. Questionnaires shows some beginning teachers with increased neuroticism (N5) and unfavorable coping strategies (SVF 78). Young teachers manage this stress mainly board colleagues and superiors, which are based on individual experience and traditions of the school, at least they can in this direction based on the knowledge gained in college. Differences between men and women are not significant. (en)
Title
  • Zvládání tenze začínajících učitelů základních škol před začátkem školního roku
  • Zvládání tenze začínajících učitelů základních škol před začátkem školního roku (cs)
  • COPING TENSION BEGINNING PRIMARY SCHOOL TEACHERS BEFORE THE SCHOOL YEAR (en)
skos:prefLabel
  • Zvládání tenze začínajících učitelů základních škol před začátkem školního roku
  • Zvládání tenze začínajících učitelů základních škol před začátkem školního roku (cs)
  • COPING TENSION BEGINNING PRIMARY SCHOOL TEACHERS BEFORE THE SCHOOL YEAR (en)
skos:notation
  • RIV/00216224:14410/12:00064293!RIV13-MSM-14410___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM0021622443)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 183091
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14410/12:00064293
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • teaching profession; beginning teacher; teacher stress; coping with stress; teacher preparation (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [44558EC7BD0A]
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Řehulka, Evžen
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14410
Faceted Search & Find service v1.16.116 as of Feb 22 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3239 as of Feb 22 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 67 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software