Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Kapitola Martiny Hrdé a Radima Šípa %22Komunikace a integrace žáků s odlišným mateřským jazykem – Změna pohledu%22 je zaměřena na cílovou skupinu imigrantů i dalších znevýhodněných skupin. Na základě dlouhodobého výzkumu v ní autoři docházejí představují novou teorii integrace založenou na práci s pragmatickou kompetencí. Autoři nejdříve představují pragmatickou kompetenci a její nedoceněnou funkci ve struktuře osvojování nejen nového jazyka, ale i nové kultury. Vychází z myšlenky, že doposud byl podceňován vliv kultury na jazyk a proto se soustřeďují nikoliv pouze na organizační strukturu jazyka (lexikálně-gramaticko-syntaktickou složku), ale též na význam sociálního prostředí, z něhož jazyk vyvstává. K poukázání na nefunkčnost tohoto přístupu autoři využili kritiku pozice Noama Chomského, která je dodnes považována za jeden z klíčových přístupů k lingvistice. K přehodnocení vztahu mezi jazykem, jeho kulturním pozadím a konstrukcí představy sociálního světa badatelé využili interakcionistickou teorii G.
- Kapitola Martiny Hrdé a Radima Šípa %22Komunikace a integrace žáků s odlišným mateřským jazykem – Změna pohledu%22 je zaměřena na cílovou skupinu imigrantů i dalších znevýhodněných skupin. Na základě dlouhodobého výzkumu v ní autoři docházejí představují novou teorii integrace založenou na práci s pragmatickou kompetencí. Autoři nejdříve představují pragmatickou kompetenci a její nedoceněnou funkci ve struktuře osvojování nejen nového jazyka, ale i nové kultury. Vychází z myšlenky, že doposud byl podceňován vliv kultury na jazyk a proto se soustřeďují nikoliv pouze na organizační strukturu jazyka (lexikálně-gramaticko-syntaktickou složku), ale též na význam sociálního prostředí, z něhož jazyk vyvstává. K poukázání na nefunkčnost tohoto přístupu autoři využili kritiku pozice Noama Chomského, která je dodnes považována za jeden z klíčových přístupů k lingvistice. K přehodnocení vztahu mezi jazykem, jeho kulturním pozadím a konstrukcí představy sociálního světa badatelé využili interakcionistickou teorii G. (cs)
- The chapter written by Martina Hrdá and Radim Šíp Communication and integration of pupils with a different mother tongue – Change of view was focused on immigrants and other socially disadvantaged groups. With amount of research in their background,the authors presents a new theory of usage of pragmatic competence in teaching Czech as a foreign languge. First the authors introduced the pragmatic competence and its still unrecognized function in the structure of not only the language acquisition but also a new culture. In the authors opinion the culture influence on the language has been underestimated so far and that is why they focused not only on the language structure but also on the importance of social background the language arises from. To show the malfunction of this approach the authors criticized the Noam Chomsky theory, which is up today considered to be the key approach to linguistics. Using the G. H. Meads interactionist theory and D. (en)
|
Title
| - Communication and integration of pupils with a different mother tongue – Change of view´ (en)
- Komunikace a integrace žáků s odlišným mateřským jazykem – změna pohledu
- Komunikace a integrace žáků s odlišným mateřským jazykem – změna pohledu (cs)
|
skos:prefLabel
| - Communication and integration of pupils with a different mother tongue – Change of view´ (en)
- Komunikace a integrace žáků s odlišným mateřským jazykem – změna pohledu
- Komunikace a integrace žáků s odlišným mateřským jazykem – změna pohledu (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216224:14410/12:00063904!RIV13-MSM-14410___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216224:14410/12:00063904
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - communication; integration; identity; identity reconstruction; longitudinal study; interactionism; Chomsky; Mead; D. Davidson (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| - Sociálně pedagogický výzkum
|
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Výzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků. Romští žáci, děti cizinců (uprchlíků), teorie, výzkum, edukační strategie
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |