Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The theoretical outcomes of research study came from social constructivist approach. The purpose of this chapter was to describe, explain and discover the language construction of social reality explanation in coexistence of Roma and majority society from the point of view of pupils at two secondary schools. The two main topics in the discussion among the pupils were focused on nationalism, racism, criminality, leadership and intolerance. The pupils in the research were both Roma and from majority society. The used methodology was discursive analysis and the data were collected from focus groups discussions. The source for discussion was taken from basic schools history textbooks and the reflections which followed were based on the real life experience of the pupils. (en)
- Teoretická východiska výzkumného šetření vycházela ze sociálně konstruktivistického přístupu. Smyslem kapitoly bylo popsat, vysvětlit a odhalit jazykové konstrukce výkladu sociální reality v tematice soužití Romů a většinové společnosti z pohledu žáků druhého stupně dvou vybraných základních škol. Hlavní tematické oblasti diskuse mezi žáky se zaměřily na problematiku nacionalismu, rasismu, kriminality, vůdcovství a ne-tolerance. Výběr vzorku informantů se skládal jak ze skupiny romských, tak i neromských žáků. Metodologické uchopení dat výzkumu bylo uskutečněno nástroji diskursivní analýzy, sběr dat probíhal v rámci ohniskových skupin. Výzkumné šetření vycházelo ze dvou zdrojů a to z textů v učebnicích dějepisu pro základní školy a následné reflexe žáků s odkazy na jejich životní zkušenosti.
- Teoretická východiska výzkumného šetření vycházela ze sociálně konstruktivistického přístupu. Smyslem kapitoly bylo popsat, vysvětlit a odhalit jazykové konstrukce výkladu sociální reality v tematice soužití Romů a většinové společnosti z pohledu žáků druhého stupně dvou vybraných základních škol. Hlavní tematické oblasti diskuse mezi žáky se zaměřily na problematiku nacionalismu, rasismu, kriminality, vůdcovství a ne-tolerance. Výběr vzorku informantů se skládal jak ze skupiny romských, tak i neromských žáků. Metodologické uchopení dat výzkumu bylo uskutečněno nástroji diskursivní analýzy, sběr dat probíhal v rámci ohniskových skupin. Výzkumné šetření vycházelo ze dvou zdrojů a to z textů v učebnicích dějepisu pro základní školy a následné reflexe žáků s odkazy na jejich životní zkušenosti. (cs)
|
Title
| - Analýza konstruování sociálního světa žáků ZŠ na pozadí tématu rasismu
- Analýza konstruování sociálního světa žáků ZŠ na pozadí tématu rasismu (cs)
- Analysis of the construction of the social reality of elementary school students on the topic of racism background (en)
|
skos:prefLabel
| - Analýza konstruování sociálního světa žáků ZŠ na pozadí tématu rasismu
- Analýza konstruování sociálního světa žáků ZŠ na pozadí tématu rasismu (cs)
- Analysis of the construction of the social reality of elementary school students on the topic of racism background (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216224:14410/12:00063695!RIV13-MSM-14410___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216224:14410/12:00063695
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - social constructivist approach; discourse analysis; focus group; the language construction of social reality explanation; history textbooks; coexistence of Roma and majority society from the point of view of pupils at two secondary schools. (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| - Sociálněpedagogický výzkum
|
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Výzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků. Romští žáci, děti cizinců (uprchlíků), teorie, výzkum, edukační strategie
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |